پنجشنبه, دی 6, 1403
Google search engine
خانهسایر اخبار ویژهالگوبرداری بیمه تعاون از شاخص‌های مطرح جهانی با هدف خدمات برتر

الگوبرداری بیمه تعاون از شاخص‌های مطرح جهانی با هدف خدمات برتر

بیمه تعاون برای ارائه خدمات بهتر از الگو‌های آلیانس آلمان استفاده می‌کند.

به گزارش بازاریابی پلاس به نقل از پول نیوز، شرکت آلیانس ۳۵ سال پس از جنگ جهانی دوم، با یک چرخش عملیاتی بزرگ به بزرگ‌ترین شرکت بیمه‌ای در اروپا تبدیل شد. این موضوع تا حدودی به سرمایه‌گذاری بیمه‌گر در فناوری‌های مدرن و استراتژی ادغام و اکتساب (M&A) در سراسر جان مرتبط می‌شد. در اوایل سال ۱۹۷۰ این شرکت شروع به ایجاد شرکت‌های تابع جدید در بازار‌های منتخب در سراسر جهان از جمله ایالات‌متحده آمریکا کرد. این امر سبب ایجاد درآمد حق بیمه‌ای بین‌المللی برای شرکت شد.

همچنین نسل‌های بعدی کارکنان و مدیران فعال در این شرکت موفق شدند آن را از یک ارائه‌دهنده منطقه‌ای بیمه حوادث و حمل و نقل، به یک شرکت بیمه‌گر جهانی و مدیر دارایی تبدیل کنند. درواقع ایده‌ها و انرژی‌های آن‌ها به آلیانز قدرت داد تا این شرکت به‌عنوان شرکتی قوی و فعال در مقیاس جهانی به موقعیت فعلی خود دست پیدا کند.

صنعت بیمه هم مانند دیگر رشته‌های اقتصادی از مجموعه عوامل اقتصادی تأثیر می‌گیرد. شرایط کلان اقتصاد بر این صنعت تأثیر گذاشته و چه‌بسا پیش‌بینی‌پذیری را برای صاحبان صنعت بیمه دچار اختلال می‌کند. صنعتی که وظیفه‌اش کاهش ریسک ناشی از فعالیت‌های اقتصادی یا بلایای طبیعی برای مشتریان است، خود با ریسک‌های ریز و درشت و متنوعی مواجه است که باید برای مدیریت آن‌ها برنامه داشته باشد. صنعت بیمه تعاون از فناوری روز بهره برداری میکند و توانسته است با تغییرات فناوری روز دنیا خود را سازگار کند و از شاخص های بروز جهانی الگو برداری کند.
یونس مظلومی، مدیرعامل شرکت بیمه تعاون درباره اقدامات شاخص این مجموعه برای بخش تعاون گفت: شرکت بیمه تعاون به‌عنوان یک شرکت بیمه طراحی شده که به‌ویژه به بخش تعاون خدمات خوبی ارائه کند. در این سال‌ها باتوجه به همکاری‌هایی که با اتاق‌های تعاون استانی در کل کشور، اتاق تعاون ایران و همین‌طور اتحادیه تعاونی‌ها در تمام کشور داشته‌ایم، در تعدادی از این اتاق‌ها میز خدمت قرار داده و به برخی از این تعاونی‌ها نمایندگی اعطا کردیم.

با این همکاری‌ها، توانستیم بخشی از نیاز‌های بیمه‌ای بخش تعاون را برآورده کنیم. به گفته او این شرکت در کنار بخش تعاون به سایر بخش‌های اقتصادی اعم از بخش دولتی و خصوصی خدمات بیمه‌ای ارائه کرده است. در حال حاضر این شرکت در سراسر ایران شعبه و نمایندگی دارد و نزدیک به دو هزار نفر نماینده بیمه تعاون در بیمه‌های زندگی و غیرزندگی به هموطنان خدمات ارائه می‌کنند. شرایط خاص حاکم بر دنیا و شیوع بیماری‌های نوظهور نیز از نگاه مدیرعامل شرکت بیمه تعاون به دور نبوده است.

به نحوی که مظلومی در این مورد گفت: شرکت بیمه تعاون تنها شرکتی بود که در دوره پاندمی کرونا محصول خاص و ویژه‌ای را به صاحبان کسب‌وکار کوچک و متوسط ارائه داد. او افزود: ما کسب‌وکار‌هایی را که ناشی از پاندمی کرونا تعطیل شده بودند، بیمه کردیم و با کمک بیمه مرکزی این بیمه‌نامه را به متقاضیان ارائه دادیم. به این ترتیب توانستیم پنج هزار واحد کسب‌وکار را تحت پوشش بیمه قرار دهیم و نزدیک به سه هزار کسب‌وکار از ما خسارت دریافت کردند. این کار را به‌عنوان بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی خود ارائه دادیم. مدیرعامل شرکت بیمه تعاون اضافه کرد: در ارائه بیمه‌نامه مربوط به کرونا ضرر کردیم، اما این زیان در واقع جایگزین هزینه‌هایی شد که قرار بود برای تبلیغ صرف کنیم؛ زیرا برند ما در استان‌ها با ارائه بیمه‌نامه مربوط به کرونا شناخته شد. به جز بیمه‌نامه مربوط به تعطیلی کسب‌وکارها، بیمه‌نامه بیماری کرونا و فوت ناشی از کرونا را هم در این ایام ارائه کردیم.

مدیرعامل شرکت بیمه تعاون به تلاش این شرکت برای الگوبرداری از فناوری‌هایی که در صنعت بیمه دنیا وارد می‌شود، اشاره کرد و افزود: استفاده از فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی در دستور کار ما قرار دارد. بخش‌هایی از فعالیت خود را با استفاده از هوش مصنوعی انجام داده‌ایم. طبیعتا فناوری‌های دیگری هم هست که هنوز از آن استفاده نکرده‌ایم و قطعا بر اساس برنامه‌ریزی‌ها از آن‌ها استفاده خواهیم کرد.

او صنعت بیمه را صنعتی مبتنی بر استفاده از داده معرفی کرد و ادامه داد: ما یک‌سری داده که مربوط به شرکت خودمان است را تولید می‌کنیم و در عین حال یک‌سری داده که در کلان‌صنعت بیمه تولید می‌شود را هم در راستای سیاست‌گذاری مورد بهره‌برداری قرار می‌دهیم. مظلومی بیان کرد: اصولا این داده‌ها به ما کمک می‌کند که بتوانیم یک سیستم هوش تجاری مناسب برای شرکت خود داشته باشیم و نهایتا با استفاده از چنین ابزاری، تصمیم‌گیری‌های مدیریتی درستی انجام دهیم که هم بتواند وضعیت شرکت را در دیدگاه سهامداران بهبود بخشد و هم اینکه بتوانیم با خدمات خوبی که به بقیه ذی‌نفعان مانند بیمه‌گذاران، شبکه نماینده‌ها، کارگزاران بیمه و استارتاپ‌های بیمه‌ای و همکارانمان ارائه می‌دهیم، رضایت‌مندی آن‌ها را داشته باشیم. او درباره اقدامات شرکت برای پیروی از تغییرات بازار و تحولات تکنولوژی یادآور شد: اصولا در دنیا شرکت‌ها دو دسته هستند؛ شرکت‌هایی که خودشان نوآورند و اصطلاحا پیشرو. یک‌سری شرکت‌ها هم هستند که پیرو و فالوئرند.

اصولا در ایران نه‌فقط بیمه تعاون بلکه همه شرکت‌ها می‌توانند فالوئر شرکت‌هایی در دنیا باشند که تکنولوژی‌ها را پیاده‌سازی می‌کنند. مدیرعامل شرکت بیمه تعاون ادامه داد: ما می‌توانیم از تجربیات دنیا استفاده و عملکرد شرکت‌های موفق را شبیه‌سازی کرده و از آن‌ها الگوبرداری کنیم.

این الگوبرداری در مرحله اول در یک سطح آزمایشی و کوچک‌تر و بعد اگر مفید واقع شد، به همه فرایندهایمان تعمیم داده می‌شود. به گفته او، شرکت بیمه تعاون از آلیانس آلمان که در بیشتر زمینه‌ها پیشرو است، الگوبرداری می‌کند. بررسی می‌کند که این شرکت چه نوآوری‌هایی در استفاده از تکنولوژی در ارائه خدمات بیمه‌ای به مشتریانشان انجام می‌دهد و تا جایی که امکاناتش وجود داشته باشد، سعی می‌کند این نوآوری‌ها را در ایران پیاده کند. مظلومی بر این باور است که ایران همیشه چند سالی از شرکت‌های پیشرو عقب‌تر است، اما این عقب‌ماندگی شاید شش تا هفت سال بیشتر نباشد.

مقالات مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

پنج + نه =

- Advertisment -
Google search engine

محبوب ترین

نظرات اخیر