جمعه, آذر 2, 1403
Google search engine
خانهسایر اخبار ویژهحرکت شتابان بیمه دی بر ریل پیشرفت

حرکت شتابان بیمه دی بر ریل پیشرفت

رییس کل بیمه مرکزی از رکوردزنی‌های متعدد و کسب رتبه های برتر بیمه دی در عرصه های گوناگون خبر داد.

به گزارش بازاریابی پلاس به نقل از پول نیوز، برای آنکه عملکرد یک بنگاه اقتصادی مورد بررسی قرار گیرد، لازم است چند نکته در نظر گرفته شود. اول اینکه یک کارشناس مسلط یا مسوول مربوط به آن حوزه سخن بگوید، دوم اینکه با آمار و ارقام ادعا‌های خود را مستند کند، سوم اینکه در مقابل فعالان آن عرصه اطلاعات ارایه دهد، چهارم آنکه منصفانه صحبت کند و از همه مهمتر آنکه مطالبی که مطرح می‌شود، نشان از عملکرد مثبت داشته باشد. در صورتی که تمامی این موارد انجام شود، می‌تواند عملکرد یک مجموعه را مورد تایید قرار داد یا به انتقاد از آن مجموعه پرداخت.

قرارگرفتن در جمع

یکی از بنگاه‌های اقتصادی که تاثیرات بسزایی در حوزه کاری خود داشته و توانسته توجه کارشناسان را به عملکرد خود جلب کند، بیمه دی است. نکته بسیار مهمی که در مورد بیمه دی شاهد هستیم، قرار گرفتن در معرض اظهار نظر عموم به ویژه رقبای صنعت بیمه است. بیمه دی در حالی اجلاس سراسری مدیران خود را برگزار کرد که از مدیران دیگر بیمه‌ها به ویژه بیمه مرکزی برای حضور در این اجلاس دعوت کرده بود. از آنجا که صنعت بیمه یک صنعت بسیار تاثیرگذار است و از سوی بانک‌ها و موسسات مدیریت می‌شود، با دقت زیر ذره بین قرار دارد، به همین دلیل هر مطلبی که در مورد یکی از بیمه‌ها مطرح می‌شود، باید درست و دقیق باشد، زیرا هرگونه خبرسازی یا آمارسازی با اعتراض رو به رو می‌شود که تاثیرات منفی بر آن مجموعه بر جای می‌گذارد.

رشد مثبت شاخص‌ها

یکی از مهمترین مواردی که می‌تواند عملکرد یک شرکت بیمه را توصیف کند، شاخص هاست. همانطور که از عنوان این مورد پیداست، یک شرکت بیمه شاخص‌های بسیاری دارد که مانند چرخ‌های یک خودرو عمل می‌کنند و چنانچه یکی از شاخص‌ها لنگ بزند، تاثیرات منفی خودش را در حرکت نشان می‌دهد. اما رییس کل بیمه مرکزی که در همایش سراسری مدیران بیمه دی حضور داشت، نرخ رشد شاخص‌های اساسی بیمه دی در نیمه اول سال جاری را بسیار مثبت توصیف کرد و گفت: رشد شاخص‌های اساسی بیمه دی نسبت به مدت مشابه در هفت ماهه سال گذشته روند رو به رشدی را تجربه کرده است. علی استاد هاشمی افزود: البته این شرکت، به صورت تعدادی نیز رشد ۱۶.۵ درصدی را تجربه کرده است.

جذب بیمه‌های خرد

برای آنکه یک شرکت بیمه بتواند گام‌های رشد را استوارتر بردارد، باید در همه زمینه‌ها برنامه داشته باشد که بیمه‌های خرد نقش اساسی در عملکرد شرکت‌های بیمه ایفا می‌کند. از آنجا که پرداخت حق بیمه با توجه به رشد تورم بالا رفته، این مهم برای بسیاری از آحاد جامعه جذابیتی ندارد، به همین دلیل بیمه خرد در دستور کار قرار گرفته است. برای خرید این نوع بیمه‌نامه با تلاش نهاد‌ها و دولت، حق بیمه اندکی از افراد کم درآمد دریافت می‌شود، زیرا افراد کم‌بضاعت مانند سایر اقشار جامعه در معرض ریسک‌هایی قرار دارند که در صورت بروز می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری داشته باشد که بروز چنین مساله‌ای بخشی از جامعه را به زیر خط فقر و فلاکت می‌کشاند. اما استادهاشمی با اشاره به حرکت بیمه دی به سوی جذب بیمه‌نامه‌های خُرد گفت: این موضوع بسیار امیدوار کننده است و چنانچه در این مسیر به تلاش بر مبنای برنامه‌های تدوین شده ادامه دهد، خواهد توانست با جذب پرتفوی متنوع، موفقیت بزرگی را کسب نماید.

رکوردزنی در حق بیمه تولیدی

بخش مهمی که در صنعت بیمه حرف جدی برای گفتن دارد، حق بیمه‌های تولیدی است. هرچقدر حق بیمه‌های تولیدی بالاتر باشد، بیانگر بازاریابی بر اساس علوم روز و تسلط نمایندگی‌ها در این حوزه است. اما رییس کل بیمه مرکزی اعلام کرد که بیمه دی با در نظر داشت شاخص حق بیمه تولیدی، در بین ۳ شرکت اول کشور قرار گرفته است. استاد هاشمی کسب رتبه سوم بیمه در حق بیمه تولیدی را، حاکی از برنامه محوری و تلاش روزافزون دانست. رییس کل بیمه مرکزی این دست‌آورد را گامی رو به جلو و نشانه‌ی رشد و بالندگی بیمه دی، از ابتدای سال جاری تاکنون دانست.

مقالات مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

نوزده − 8 =

- Advertisment -
Google search engine

محبوب ترین

نظرات اخیر