یکشنبه, دی 2, 1403
Google search engine
خانهبازاریابی محتواگوگل آنالیتیکس 4 : Google Analytics 4 جایگزین Universal Analytics می شود.

گوگل آنالیتیکس 4 : Google Analytics 4 جایگزین Universal Analytics می شود.

Google Analytics 4 (گوگل آنالیتیکس 4 ) جایگزین Universal Analytics (یونیورسال آنالیتیکس) می شود.

در چشم ‌انداز اندازه ‌گیری امروزی، کسب ‌و کارها باید چالش‌ های جدیدی را برای درک سفرهای پیچیده و چند پلتفرمی مشتریان خود دنبال کنند . همه این‌ ها در عین حال اولویت دادن به حریم خصوصی کاربر است.
گوگل اعلام کرد :
دو سال و نیم پیش، Google Analytics 4 را برای رسیدگی به این استاندارد های اندازه گیری در حال تحول و کمک به موفقیت کسب و کارها معرفی کردیم. Google Analytics 4 انعطاف ‌پذیری برای اندازه ‌گیری انواع مختلف داده‌ ها را دارد. و یک تجربه تحلیلی قوی را ارائه می‌کند که برای آینده طراحی شده است.

گوگل آنالیتیکس 4 به کسب‌ و کارها اجازه می ‌دهد تا سفر های کاربر یکپارچه را در وب‌ سایت ‌ها و اپلیکیشن‌ های خود ببینند. از فناوری یادگیری ماشینی Google برای آشکار سازی و پیش ‌بینی بینش‌ های جدید استفاده کنند. و مهم‌ تر از همه، برای همگامی با اکوسیستم در حال تغییر ساخته شده است.
بدون راه‌حل اندازه‌گیری مدرن، بینش‌ های ضروری را روی میز می‌گذارید که می‌تواند بر کسب ‌و کار شما تأثیر بگذارد. بنابراین اکنون زمان آن است که Google Analytics 4 را راه حل تجزیه و تحلیل بین پلتفرمی خود قرار دهید. گوگل غروب Universal Analytics – نسل قبلی Analytics – را در سال 2023 آغاز خواهد کرد. همه ویژگی‌ های استاندارد Universal Analytics از ۱ ژوئیه ۲۰۲۳ پردازش بازدید های جدید را متوقف می‌کنند. با توجه به تجربه جدید Analytics 360 که اخیراً معرفی شده است، دارایی‌ های Universal Analytics 360 سه ماه دیگر پردازش بازدید جدید دریافت خواهند کرد که در ۱ اکتبر ۲۰۲۳ به پایان می‌رسد.

حرکت از Universal Analytics
یونیورسال آنالیتیکس برای نسلی از اندازه‌ گیری آنلاین ساخته شده است که در وب دسکتاپ، جلسات مستقل و داده‌ های قابل مشاهده آسان ‌تر از کوکی ‌ها لنگر می‌ اندازد. این روش اندازه گیری به سرعت در حال منسوخ شدن است. در همین حال، گوگل آنالیتیکس 4 در سراسر پلتفرم ها عمل می کند، منحصراً به کوکی ها متکی نیست و از یک مدل داده مبتنی بر رویداد برای ارائه اندازه گیری کاربر محور استفاده می کند.
و اگر چه Universal Analytics انواع مختلفی از کنترل ‌های حریم خصوصی را ارائه می‌دهد، Google Analytics 4 با حفظ حریم خصوصی در هسته خود طراحی شده است تا تجربه بهتری را هم برای مشتریان و هم برای کاربران آنها فراهم کند. با کنترل‌ های جامع ‌تر و دقیق ‌تر برای جمع‌آوری و استفاده از داده‌ها، به کسب ‌و کارها کمک می‌کند تا نیاز های در حال تحول و انتظارات کاربر را برآورده کنند. نکته مهم این است که Google Analytics 4 دیگر آدرس های IP را ذخیره نخواهد کرد. این راه حل ها و کنترل ها به ویژه در چشم انداز حریم خصوصی داده های بین المللی امروزی ضروری هستند. جایی که کاربران به طور فزاینده ای انتظار حفاظت از حریم خصوصی و کنترل بیشتری بر داده های خود دارند.

شروع اندازه گیری خود با گوگل آنالیتیکس 4
گوگل آنالیتیکس 4 با در نظر گرفتن اهداف کلیدی شما طراحی شده است – مانند افزایش فروش یا نصب برنامه، ایجاد سرنخ یا اتصال تعامل آنلاین و آفلاین با مشتری.

در اینجا تنها چند راه وجود دارد که Google Analytics 4 می تواند از کسب و کار شما پشتیبانی کند.
مشتریان خود را در نقاط تماس درک کنید
با یک مدل اندازه گیری مبتنی بر رویداد که بر اساس پلتفرم تکه تکه یا در جلسات مستقل سازماندهی نشده است. دید کاملی از چرخه عمر مشتری دریافت کنید.

برای مثال، برند پوشاک و لوازم تناسب اندام مستقر در بریتانیا Gymshark از Google Analytics 4 برای اندازه‌گیری وب ‌سایت و اپلیکیشن خود استفاده کرد و به تیم Gymshark اجازه داد تا درک بهتری از نحوه حرکت کاربران در قیف خرید داشته باشند. در نتیجه، افت کاربر را 9 درصد کاهش دادند. تعداد کلیک ‌های صفحه محصول را 5 درصد افزایش دادند. و زمان صرف شده برای تجزیه و تحلیل سفر کاربر را 30 درصد کاهش دادند.

Google Analytics 4 بهترین انتخاب برای درک و بهبود برنامه تجارت الکترونیک جدید ما بود.

ماکسول پتیژان

رئیس بخش بینش محصول، Gymshark

نرخ بازگشت سرمایه را با اسناد مبتنی بر داده بهبود دهید
از اسناد مبتنی بر داده برای تجزیه و تحلیل تأثیر کامل بازاریابی خود در سفر مشتری استفاده کنید. با استفاده از داده ‌های Analytics شما، اعتبار اسناد را به بیش از آخرین کلیک اختصاص می‌دهد. و به شما کمک می‌کند بفهمید که چگونه فعالیت ‌های بازاریابی شما به طور جمعی بر تبدیل‌ های شما تأثیر می‌گذارد. برای بهینه سازی کمپین ها می توانید آن تحلیل را به ابزارهای رسانه ای Google Ads و Google Marketing Platform صادر کنید.
تعامل و تبدیل ‌ها را با توجه به نیازهای تجاری و مطابقت اندازه‌گیری کنید
با کنترل‌ های جدید حریم خصوصی در سطح کشور، می‌توانید مجموعه داده ‌های سطح کاربر – مانند کوکی‌ها و ابرداده‌ ها – را مدیریت و به حداقل برسانید و در عین حال عملکرد اندازه‌گیری کلیدی را حفظ کنید.

از داده های خود ارزش بیشتری دریافت کنید
یادگیری ماشینی بینش ‌های پیش‌بینی ‌کننده پیچیده‌ ای در مورد رفتار و تبدیل ‌های کاربر ایجاد می‌کند. مخاطبان جدیدی از کاربران ایجاد می‌کند که احتمالاً خرید می‌کنند یا از بین می‌روند و به‌طور خودکار بینش‌ های حیاتی را برای بهبود بازاریابی شما نشان می‌دهد.

به راحتی بینش خود را فعال کنید
ادغام ‌های گسترده با سایر محصولات Google، مانند Google Ads، در داده‌ های ترکیبی وب و برنامه شما کار می‌کند. و استفاده از اطلاعات آماری Analytics را برای بهینه ‌سازی کمپین‌ های خود آسان می‌کند.
مک‌ دونالدز هنگ‌ کنگ به هدف خود برای افزایش سفارش ‌های تلفن همراه با استفاده از مخاطبان پیش‌ بینی‌کننده «خریداران احتمالی هفت روزه» و صادرات آن به Google Ads دست یافت . افزایش سفارش ‌های اپلیکیشن بیش از شش برابر شد. تیم شاهد بازگشت سرمایه ۲.۳ برابر قوی‌تر، افزایش درآمد ۵.۶ برابری و کاهش ۶۳ درصدی هزینه هر عمل بود.

«Google Analytics 4 ما را با یک پایه اندازه گیری قوی مجهز کرده است. ما می‌توانیم با یادگیری ماشینی، اطلاعات ارزشمندی از داده‌ های شخص اول خود به دست آوریم. و از آن‌ ها در بازاریابی خود استفاده کنیم، و نتایج چشم‌گیری را به سوی کسب ‌و کار خود در آینده ارائه کنیم.»

– تینا چائو، مدیر ارشد بازاریابی و تجربه مشتری دیجیتال مک دونالدز هنگ کنگ

و اکنون، Search Ads 360 و Display & Video 360 ادغام برای همه مشتریان در دسترس است. این بدان معناست که هر ویژگی Google Analytics 4 – استاندارد یا 360 – می‌تواند داده‌های Analytics خود را، مانند تبدیل ‌ها و مخاطبان، در ابزارهای خرید Google Marketing Platform فعال کند. تا عملکرد کمپین را تقویت نماید.

نیازهای اندازه گیری سازمانی خود را برطرف کنید
ویژگی‌ های فرعی و roll-up جدید در Analytics 360 به شما امکان می‌دهد. ساختار ویژگی‌های Google Analytics 4 خود را برای برآورده کردن نیازهای حاکمیت داده سفارشی کنید. این تضمین می کند که تیم ها یا شرکای مختلف، مانند آژانس های تبلیغاتی، می توانند مطابق با خط مشی های شما به داده های مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

Analytics 360 همچنین محدودیت‌ های بالاتری را برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده ارائه می‌کند . تا 125 بُعد سفارشی، 400 مخاطب و 50 نوع تبدیل در هر دارایی. و با قراردادهای حقوقی خدمات (SLA) در اکثر عملکرد های اصلی، از جمله جمع آوری داده، پردازش، گزارش و تخصیص، خیالتان راحت خواهد بود.

Analytics 360 به عنوان یک کسب‌ و کار بزرگ با سبد محصولات گسترده، بینش‌ هایی را برای تیم‌ های ما باز کرده است. تا تصمیم‌های مبتنی بر داده را بگیرند، در حالی که توانایی پاسخگویی به نیازهای پیچیده حاکمیت داده ما را با سهولت و انعطاف‌پذیری فراهم می‌کند.

– راشی کاکر، مدیر نوآوری فناوری بازاریابی، برندهای Constellation
در آینده چه اتفاقی می افتد؟
همه ویژگی‌های استاندارد Universal Analytics در تاریخ 1 ژوئیه 2023 پردازش بازدیدهای جدید را متوقف می‌کنند و ویژگی 360 Universal Analytics در تاریخ 1 اکتبر 2023 پردازش بازدید های جدید را متوقف خواهند کرد. پس از آن، می‌توانید به داده‌های پردازش شده قبلی خود در Universal Analytics برای حداقل شش ماه در مورد انتظارات بیشتر بیاموزید.

مقالات مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

پنج + نه =

- Advertisment -
Google search engine

محبوب ترین

نظرات اخیر