شنبه, مرداد 6, 1403
Google search engine
خانهسایر اخبار ویژهایران رکورد زد؛ جایگاه دوم اوپک در تولید سوخت مایع

ایران رکورد زد؛ جایگاه دوم اوپک در تولید سوخت مایع

ایران در اقدامی چشمگیر، جایگاه دومین تولیدکننده بزرگ سوخت‌های مایع در اوپک را از آن خود کرد.

به گزارش بازاریابی پلاس، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین گزارش خود با عنوان “دورنمای انرژی” خبر از افزایش تولید نفت و سایر فرآورده‌های نفتی ایران در سه ماهه اول سال 2024 می‌دهد.

https://shishdong.com/blog/detail/DHCC

طبق این گزارش، تولید نفت و میعانات گازی ایران در این بازه زمانی به 4.42 میلیون بشکه در روز رسیده است که 0.11 میلیون بشکه در روز بیشتر از تولید 4.31 میلیون بشکه‌ای در سه ماهه پایانی سال 2023 است. این جهش قابل توجه، ایران را با عبور از سد تولید 4.40 میلیون بشکه در روز عراق و 4.16 میلیون بشکه در روز امارات متحده عربی، در رده دومین تولیدکننده اوپک پس از عربستان سعودی با 10.75 میلیون بشکه در روز قرار داده است. مجموع تولید اوپک در این مدت 32.04 میلیون بشکه در روز بوده است.

آمار ارائه شده توسط EIA نشان می‌دهد که تولید نفت خام ایران در سه ماهه اول سال جاری میلادی به 3.23 میلیون بشکه در روز رسیده که 0.05 میلیون بشکه در روز بیشتر از 3.18 میلیون بشکه در روز در سه ماهه چهارم سال 2023 است. این در حالی است که میانگین تولید نفت ایران در سال گذشته 2.87 میلیون بشکه در روز بود.

در میان اعضای اوپک، عربستان سعودی با 9.13 میلیون بشکه در روز و عراق با 4.29 میلیون بشکه در روز، مقامات اول و دوم را در تولید نفت خام در سه ماهه اول سال 2024 به خود اختصاص دادند و ایران با 3.23 میلیون بشکه در روز در رده سوم قرار گرفت.

مجموع تولید نفت اوپک در این دوره 26.65 میلیون بشکه در روز بوده است.

این دستاورد مهم، نشان‌دهنده توانمندی و تلاش‌های بی‌وقفه صنعت نفت ایران در سایه تحریم‌ها است. افزایش تولید، نویدبخش رونق اقتصادی و بهبود معیشت مردم خواهد بود.

https://shishdong.com/blog/detail/Iransetarecord

مقالات مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

11 − شش =

- Advertisment -
Google search engine

محبوب ترین

نظرات اخیر