پنجشنبه, فروردین 30, 1403
Google search engine
خانهبازاریابی بین المللیبازاریابی بین‌المللی ایران نیازمند تقویت است

بازاریابی بین‌المللی ایران نیازمند تقویت است

محمدحسن حبیب‌الله‌زاده، ظهر چهارشنبه در جلسه با مدیران اقتصادی استان زنجان اظهار کرد: ترکیه برای ایران کشور مهمی محسوب می‌شود؛ چراکه شریک سوم تجاری ایران است و ۱۴ درصد صادرات به ترکیه و ۱۰ درصد واردات از کشور ترکیه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ترکیه بیش از ۲۴ درصد حجم تجارت کشور ما را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: سال گذشته حجم تجارت ایران با ترکیه بیش از ۱۲ میلیارد دلار برآورد شده است که این رقم قابل توجه بوده و رویکرد ما افزایش حجم بیشتر مناسبات تجاری است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه با اشاره به اینکه تقویت روابط بین ایران و ترکیه برای دو طرف از اهمیت زیادی برخوردار است، ابراز کرد: زمینه‌های مختلف همکاری در حوزه‌های تجاری، اقتصادی، ترانزیتی و مرزی و استفاده از بنادر ترکیه وجود دارد.

وی با بیان اینکه بین ۶۰۰ هزار تا یک میلیون ایرانی در ترکیه کار و زندگی می‌کنند یا به این کشور تردد دارند، گفت: ایرانیان حاضر در کشور ترکیه ظرفیت خوبی برای تعامل دو کشور محسوب می‌شوند و باید مکانیسم‌هایی را برای شناسایی این افراد جهت تقویت مراودات تجاری با طرف‌های ترک پیدا کنیم.

حبیب‌الله‌زاده بر ضرورت تقویت مدل‌های صادراتی و استانداردسازی آن در جهت بین المللی شدن و بازاریابی بین المللی تاکید کرد.

وی ادامه داد: این در حالی است که کشور ترکیه در این حوزه پیشرفت خوبی داشته و در مدت ۲۰ سال گذشته حجم صادرات خود را از ۲۴ میلیارد دلار به ۲۶۵ میلیارد دلار رسانده است که نشان می‌دهد توانمندی‌های صادراتی خوبی دارند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه با اشاره به اینکه در بخش صادرات با استانداردهای بین‌المللی فاصله دارد، تصریح کرد: بیشتر این ضعف‌ها به بازاریابی و مارکتینیگ بین‌المللی مربوط است.

مقالات مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

سه × 2 =

- Advertisment -
Google search engine

محبوب ترین

نظرات اخیر