سه شنبه, فروردین 28, 1403
Google search engine
خانهبرندینگبرندینگ چیست و چطور یک استودیو طراحی میتواند به موفقیت برند شما...

برندینگ چیست و چطور یک استودیو طراحی میتواند به موفقیت برند شما کمک کند

اگر می‌خواهید در جهان امروز، از میدان رقابت برنده بیرون بیایید شما به برندینگ نیاز خواهید داشت. اگر بخواهیم به صورت خلاصه در خصوص برندینگ توضیح دهیم؛ باید گفت که برندینگ باعث مطرح شدن و ماندگاری تجارت شما میشود. اما به شرط آن که به صورت اصولی و مطابق با قواعد خاص انجام شود تا بتواند تاثیر مثبت روی مخاطبان شما داشته باشد.

شما در برندینگ یا همان برندسازی باید تمامی عملیاتی که سبب دیده شدن محصول شما و خدماتتان به مخاطب میشود، انجام دهید. در چنین حالتی می توانید تعامل با مشتریان و مخاطبان خود داشته باشید و در نتیجه کیفیت بهتری را در اختیار آنان بگذارید. یک استودیو طراحی به آسانی می تواند تمامی اقدامات لازم جهت برندینگ را برایتان انجام دهد.

برندینگ همان هنر جادویی تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان در خصوص فعالیت شما، محصولتان و خدماتی که ارائه می‌دهید، می باشد. البته علم هم به کمک این هنر امده است که تصویر خاصی را از برند شما خلق و در ذهن افراد ماندگار می‌کند. تا جایی که دیگر مشتریان با دیدن تصویر، برند و کسب و کار شما را خواهند شناخت.

برندینگ وجه تمایز بین شما و رقبانتان است که باعث ایجاد دید شفاف مشتری از شما می‌شود و همچنین پایه‌های شما را استوار تر می کند. بقول جف بزوس: برند شما آن چیزی است که پشت سرتان درباره شما می‌گویند. شما با برندینگ می‌توانید آنچه که مخاطبان پشت سرتان می‌گویند را از پیش آماده کنید. حال اگر بتوانید نقاط قوت و توانایی‌های خود را بهتر جلوه دهید، بی شک به شهرت خواهید رسید و در غیر این صورت مورد نقد قرار می‌گیرید. استودیو توسعه برند فهار به بهترین شکل ممکن برند شما را معرفی می کند و با برندینگ اصولی مشتریان را مجذوب می‌کند.

برند کوکاکولا را در نظر بگیرید که چقدر شهرت دارد و همه افراد در همه سنین طرفدار پروپاقرص محصولات آن هستند. اما راز برندسازی آن چیست؟ این برند با تولید محتوا به یاد ماندنی، ساخت انواع کمپین ها، استفاده از تبلیغات سلبریتی‌ها و دیگر اقدامات باعث گسترده شدن شهرت خود شده است و توانسته با تمرکز بر روی تبلیغات حرفه‌ای، برندینگ خود را گسترش دهد. شما هم می‌توانید با هر میزان شهرت، در هر مرحله از برندسازی که هستید با کمی خلاقیت و رعایت اصول برندینگ، در کمترین زمان شهرت جهانی کسب کنید.

اهمیت و تاثیر برندینگ در معرفی و فروش محصولات

شما نباید از تلاش در حوزه برندسازی غافل و ناامید شوید برندینگ ارزش کسب و کار شما را بیشتر می کند، به کارکنان شما جهت می دهد و آن ها را ارزشمندتر می کند و مشتریان را جذب می کند. به واسطه برندسازی می توانید یک دید شفاف از محصول و خدماتتان در اختیار مخاطبان قرار دهید. به عبارتی می توان آن را یک راه ارتباطی بین مشتریان و مجموعه دانست که سبب شناخت بهتر و در نتیجه فروش بالاتر خواهدشد. از دیگر اهمیت برندینگ و تاثیر آن در فروش میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

حد توقعات را مشخص میکند

با داشتن برندینگ قوی مخاطبان می دانند که باید چه انتظاری از شما داشته باشند. همچنین در زمان خرید شما هم می توانید بدانید که مشتریان چه انتظار و توقعی از شما دارند. در نتیجه می توانید به راحتی رضایت مشتریان خود را افزایش دهید و به فروش بیشتر برسید.

به راحتی تبلیغ خواهید کرد

برندینگ بخش مهمی از تبلیغات است. شما بدون برندینگ هرچقدر هم تبلیغ کنید، آب در هاون کوبیده اید. چرا که هیچ ارزشی نخواهد داشت. اما با داشتن برندینگ قوی و همچنین استراتژی محتوایی میتوانید با یک دیزاین خارق العاده هویت بصری خود را به نمایش بگذارید و مخاطب هدف خود را جذب کنید.

متمایز خواهید شد

وجود محصولات متنوع در بازار نشان از رقابت تنگاتنگ بین تولید کنندگان دارد. اما اگر بتوانید با یک برندسازی در ذهن مخاطبان مانا شوید و آنها شما را به یکدیگر معرفی کنند، در این مرحله است که یک سروگردن از رقبا پیشی خواهید گرفت و می‌توانید بازار را در دست بگیرید و بیشترین مقدار فروش را داشته باشید.

سرمایه گذاری هدفمند است که هزینه ها را کاهش می‌دهد

زمانی که توانستید به مرحله نهایی برندینگ برسید و تمامی مراحل را به خوبی پشت سر بگذارید، دیگر مخاطبان شما را خواهند شناخت و در قفسه فروشگاه‌ها به دنبال محصول شما خواهند بود. در چنین شرایطی دیگر نیاز به تبلیغات و… نخواهید داشت و این یعنی در هزینه‌های خود صرفه جویی خواهید کرد.

محصولات جدید را به راحتی معرفی کنید

زمانی که گروهی از مشتریان وفادار همواره همراه شما هستند، دیگر برای معرفی محصول جدید هیچ دغدغه‌ای نخواهید داشت. چرا که آن ها شما را قبول دارند و با معرفی یک محصول جدید به خوبی از آن استقبال خواهند کرد.

مراحل برند سازی چیست؟

استراتژی برند، بازاریابی و هویت برند سه عامل مهم در Branding می‌باشد. اما مراحل برندسازی در سه مرحله ختم نمی‌شود. این مراحل ممکن است زمان بر باشد، اما اگر به صورت اصولی انجام شود قطعا نتیجه تلاش های خود را در فروش مداوم و وفاداری مشتریانتان خواهید دهید. در حالت کلی مراحل ساخت برند، عبارتنداز:

مرحله اول، تحقیقات بازار و شناخت هدف برند

آیا سرویسی که در اختیار مخاطب قرار میدهید یا محصولی که تولید می کند برای تمامی قشر جامعه و همه مردم قابل استفاده است؟ پاسخ به این سوال منفی خواهد بود. شما نمی توانید یک چیز را برای همگان عرضه کنید. به همین خاطر باید در قدم اول تحقیقات بازار خودر ا شروع کنید و مشخص کنید که خدمات و محصولات شما برای چه مخاطبانی است و قرار است کدام نیاز آنها را برطرف سازد؟ یک سری هدف های مشخص تعیین کنید و آن ها را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهید. در این حالت می توانید به راحتی با مخاطبان ارتباط برقرار کنید و یک پیام واضح و شفاف برای آن ها داشته باشید که کل برند شما را تحت تاثیر قرار میدهد.

مرحله دوم، برندهای فعال را بشناسید

قرار نیست هیچگونه کپی برداری انجام دهید اما می‌توانید نقاط قوت و ضعف برندهایی که در حوزه فعالیت شما فعال هستند را شناسایی کنید. همچنین باید کاری کنید که برند شما در قیاس با آن ها بسیار برجسته تر و متفاوت تر به نظر برسد. باید تحقیق خود را آغاز کنید و کارهای موثر آن هاف نحوه انتخاب نام برند، عملیات انجام شده و… را مورد بررسی قرار دهید.

مرحله سوم، نقاط عطف خود را پیدا کنید

باید در این مرحله به سراغ مزیت های برند خود بروید. مزیت هایی که تنها در برند شما وجود دارد و باعث می شود از دیگر برندها پیشی بگیرید. به عبارتی باید وجه تمایز خود را شناسایی کنید. برای مثال: یکی از نکات عطف کمپانی اپل لوگو ساده و طراحی زیبا و ساده محصولاتش می باشد. نکته عطف برند شما چیست؟

مرحله چهارم، انتخاب لحن برند می باشد

لحن برند شما بسیار مهم است. چرا که تعیین می کند شما چگونه با مخاطبان و مشتری های خود ارتباط برقرار می کنید. لحن شما می تواند:

خبری تکنیکی رسمی دوستانه و…
باشد. در زمان انتخاب لحن برند به این نکته هم دقت کنید که با برند شما تناسب داشته باشد. اگر لحن خود را به مشتریانتان بشناسانید همه آن ها با همین لحن با شما ارتباط خواهند گرفت و این یکی از مهم ترین اقدامات در برندینگ کسب و کار می باشد.

مرحله پنجم، به فکر یک شعار باشید

در کنار طراحی هایی که برای برندینگ باید انجام دهید، نیاز به یک شعار تبلیغاتی هم دارید که نام برند شما در آن استفاده شده باشد. این شعار می تواند صدای برند شما باید که به گوش مخاطب هدفتان خواهد رسید. قرار نیست از کلمات سخت و ادبی استفاده کنید یا جملات طولانی انتخاب کنید. شعار شما باید به راحتی به خاطر سپرده شود و تا حد امکان دارای وزن باشد و توجه مصرف کننده را به خود جلب کند. شعار شما باید آمیخته با برندتان باشد و به مشتریان نشان دهد که شما چه کسی هستید. پیامی ساده و واضح که از اهمیت بالایی برای شما برخودار است.

مرحله ششم، طراحی هویت بصری برند

طرح های تصویری اولین چیزی است که در زمان فکر کردن به یک برند در ذهن هر فردی به نمایش گذاشته می شود. شما باید یک طرح هیجان انگیز انتخاب کنید. این کار را باید به یک فرد متخصص و حرفه ای در زمینه گرافیست بسپارید و بیشترین هزینه را برای آن بگذارید چرا که تاثیر شگفت انگیزی خواهد داشت. لوگو شما یا هر طراحی تصویری که انجام می دهید باعث می شود تا مخاطبان با همان تصویر شما را بشناسند و تغییر آن بسیار دشوار و بعضا غیر قابل انجام خواهد بود. پس طرحی را انتخاب کنید که اگر قرار باشد تا همیشه از آن استفاده کنید، بیننده خسته نشود و تمامی قوانین همچون رنگ بندی، نماد هنری، تایپوگرافی، فونت و سایز، عکاسی و… در آن رعایت شود. از مهم ترین طراحی های تصویری که باید در این مرحله انجام دهید، عبارتند از:

مشخص کردن نام برند انتخاب شعار تبلیغاتی طراحی لوگو و مسکات طراحی کاتالوگ تیزرهای تبلیغاتی طراحی لوگوموشن عکاسی تبلیغاتی طراحی بسته بندی محصول و… . مرحله هفتم، برند خود را با تمامی بعد های کسب و کارتان ادغام نمایید
بازتاب برند شما باید بر روی هر چیزی که مشتریان شما می بینند و می شنوند، وجود داشته باشد. از تبلغیات گرفته تا بسته بندی و…. شما باید ثبات برند خود را حفظ کنید. به همین خاطر باید به شیوه های مختلفی با مشتریان خود در ارتباط باشید و هویت بصری خود را در دید آن ها قرار دهید. از ویدیو های مختلف در رسانه های اجتماعی استفاده کنید و… تا برند شما برای تمامی خدماتتان دیده شود.

عوامل و کارهای مهمی که در موفقیقت برند تاثیر گذارند ؟

اگر میخواهید برند شما همیشه موفق باشد، باید برندسازی خود را ادامه دهید. هیچ انتهایی برای آن وجود ندارد. تبلیغات، تولید، معرفی محصول جدید و… همیشه ادامه دارد و شما هم باید برندینگ خود را همراه با آن ها با کیفیت قبل و جذاب تر از گذشته گسترش دهید. از مهم ترین کارهایی که می تواند روی موفقیت برند شما اثر بگذارد، می توان موارد زیر را نام برد:

وفاداری به برند

وفاداری کلید موفقیت شما خواهد بود. برای آنکه بیشترین تاثیر را روی مخاطب بگذارید باید از تصاویر و طراحی هایی که برای برندتان اماده کردید استفاده کنید، لحن برند خود را به کار ببرید و… شاید نیاز باشد در برخی مواقع ری برندینگ انجام دهید و برند خودتان را تغییر دهید تا با یک برنامه ریزی بهتر و حرفه ای تر از قبل در عرصه رقابت ظاهر شوید.

حمایت از برند

هیچکس به اندازه شما از برندتان شناخت ندارد. پس باید صدای برند خودتان باشید و آن را به همگان نشان دهید. تشویق از برند خودتان و حمایت از آن باعث قوی تر شدن شما خواهد بود.

اجازه رشد به شخصیت برند
تمامی کارهایی که در طول برندسازی انجام می دهید، شخصیت و هویت برند شما را به صورت مستقل تشکیل می دهد که باید اجازه رشد به آن بدهید.

چرا استودیو فهار را برای طراحی و برندینگ پیشنهاد می‌کنیم؟

شما برای انجام تمامی مراحل برندینگ به یک تیم قوی و پر قدرت نیاز دارید که بتواند مشاوره های لازم را در اختیار شما قرار دهد و همچنین کلیه مراحل برند سازی را به صورت اصولی و کاملا استاندارد و قانونی پیش ببرد و مهمتر از همه این که در این حوزه تخصصی، تجربه داشته باشند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که از خدمات برندینگ استودیو فهار برای رشد کسب و کار خود کمک بگیرید. کلیه خدمات استودیو فهار با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اختیار شما قرار داده می شود. صفر تا صد برندینگ خود را به آنها بسپارید و نتیجه آن را در فروش خود ببینید.

جمع بندی

بدون برندینگ موفق به افزایش فروش خود نخواهید شد و همچنین مسیر پیشرفت شما سیر صعودی نخواهد داشت. با برندسازی می توانید به قله های موفقیت برسید و محصولات خود را در بازار داخلی به فروش بالا برسانید و صادرات انجام دهید. برای نام آوازه کردن برند خود، همین حالا دست به کار شوید.

مقالات مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

13 + بیست =

- Advertisment -
Google search engine

محبوب ترین

نظرات اخیر