جمعه, مرداد 5, 1403
Google search engine
خانهسایر اخبار ویژهحرکت گهرزمین در مسیر بومی سازی (+فیلم)

حرکت گهرزمین در مسیر بومی سازی (+فیلم)

سینا سالاری مدیر تحقیقات، نوآوری و بومی سازی شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین در حاشیه پنجمین نمایشگاه ملی فولاد ایران به ترشریح برنامه‌های شرکت گهرزمین در زمینه بومی‌سازی پرداخت.

به گزارش بازاریابی پلاس به نقل از پول نیوز، سالاری در این زمینه گفت: ما در حوزه بومی سازی از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را در شرکت گوهر زمین شروع کردیم و مبنای ورود به بحث ساخت قطعات بر پایه مهندسی معکوس بنا نهاده شد. مهندسی معکوس به معنای کپی کردن نیست بلکه این است که باید کامل شناخت علمی و عملیاتی از یک قطعه یا تجهیز داشته باشیم و بتوانیم از دیدگاه مکانیکی بر آن مسلط باشیم. قدم اول این است که دیتاهایی که از نمونه مرجع به دست می‌آید بتوانیم به یک نمونه با کیفیت برسیم. البته شرایطی دارد مانند اینکه کارفرما تسلط کامل داشته باشد و برخورداری از نیروهای متخصصی که فارغ التحصیلان دانشگاه‌های برتر ایران بودند.

وی همچنین عنوان کرد: ما در مرحله اول این کار را انجام دادیم و در گام دوم ضرورت دارد که پیمانکار مناسب انتخاب شود به این شکل نیست که ما یک مناقصه عمومی برگزار کنیم و بخواهیم که همه در آن شرکت کنند زیرا این کار احتمالاً با شکست مواجه خواهد شد. پیمانکار را خود کارفرما باید بر مبنای دانشی که دارد شناسایی کند. گام سوم شروع ساخت بود که اون هم به این صورت نیست که دو طرف قرارداد یا کار از هم جدا باشند بلکه ما سعی کردیم همواره یک تیم مشترک داشته باشیم همیشه به همدیگر کمک می‌کردیم که یک هم‌افزایی شکل بگیرد و خوشبختانه در حوزه بومی‌سازی به نتایج خیلی خوبی رسیدیم. ما از یک قطعه خیلی کوچک شروع کردیم و آن را توسعه دادیم به سمت قطعات بزرگتر حرکت کردیم.

مقالات مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

یازده + یک =

- Advertisment -
Google search engine

محبوب ترین

نظرات اخیر