سه شنبه, فروردین 28, 1403
Google search engine
خانهبازاریابیویژگی که در رابط کاربری جدید گوگل ادوردز وجود دارند

ویژگی که در رابط کاربری جدید گوگل ادوردز وجود دارند

با اینکه رابط کاربری جدید گوگل ادوردز (یا New Adwords Experience)، هنوز با ویژگی‌های رابط فعلی ادوردز برابری نمی‌کند، اما امکانات و ویژگی‌های جدیدی را با خود به همراه دارد. البته باید گفت که تشخیص و پیدا کردن این امکانات جدید، کار چندان آسانی نیست. با این حال، ما تلاش کردیم که این ویژگی‌ها و امکانات را در این مقاله برایتان جمع‌آوری کنیم.

هرچند، رابط جدید کاربری گوگل ادوردز در دسترس همه قرار نگرفته است و در یک سال گذشته به صورت آزمایشی در اختیار عده‌ای از بازاریابان قرار گرفته است. ظاهراً گوگل تصمیم دارد رابط کاربری جدید ادوردز را تا آخر سال در اختیار همه قرار دهد.

بیشتر افرادی که به رابط کاربری جدید گوگل دسترسی دارند، به صورت مداوم در حال جا‌به‌جایی بین این دو رابط هستند. مطمئناً عادت کردن به رابط کاربری جدید، نیاز به زمان دارد، اما ویژگی‌ها و امکانات جدیدی که در رابط کاربری جدید وجود دارد می‌تواند بازاریابان را به کار کردن با خود تشویق کند.
ویژگی‌ها و امکانات رابط کاربری جدید گوگل ادوردز
افزونه‌های ارتقا (Promotion Extensions)
افزونه‌های ارتقا (یا Promotion Extension) به شما کمک می‌کنند تا بتوانید برخی از پیشنهادات خاص خود را در نتایج جستجو، برجسته کنید. تنها راه دسترسی به افزونه ارتقای جدید، از طریق رابط کاربری جدید گوگل ادوردز است. با این امکان، تبلیغ خود را بادوام‌تر خواهید کرد و می توانید در قالب یک تبلیغ متنی به محصول، لینک کنید.

آیکون تگ موجود که در تصویر پایین مشاهده می‌کنید، باعث می‌شود تا پیشنهاد شما یه صورت واضح در نتایج جستجو نمایش داده شود. در ادامه، تنظیمات مربوط در رابط کاربری جدید در قالب یک عکس نشان داده‌شده است.

شاخص درآمد (Household Income) در جستجوها
گزارش‌های مالی و هدفگیری شاخص درآمد (Household Income) برای کمپین‌های جستجو در زبانۀ دموگرافیک (Demographics) رابط کاربری جدید قرار دارد. در رابط قدیمی گوگل ادوردز، اهداف مالی (Household Income) تنها از طریق موقعیت مکانی (Location Targeting) اعمال می‌شدند.

به این ترتیب، به لطف نمودارهای موجود در بالای صفحه، به‌راحتی می‌توانید فعالیت کمپین‌هایتان را زیر نظر بگیریئ. همچنین، تنظیمات مربوط به پیشنهادات و مزایده‌ها (Bid Adjustment) می‌توانند در سطح کمپین یا Ad Group اعمال شوند.

صفحه مخاطبان (Audiences Page)
صفحه مخاطبان جدید، مکانی واحد را برای مدیریت انتخاب هدف و بهینه‌سازی مخاطبین فراهم می‌کند. همچنین، از اصطلاحات جدیدی برای انتخاب هدف مخاطبان در رابط کاربری جدید گوگل ادوردز استفاده‌شده است. اصطلاح Target and Bid در رابط کاربری جدید به Targeting و Bid Only به Observations تغییر نام داده است.
بهبود یافتن سیستم گزارش‌گیری (N-grams)
این قابلیت در جولای سال 2017 سر از گوگل ادوردز درآورد. یک زبانه واژگان (Words) در جعبه جستجوها (Searches) که در قسمت Overview کمپین نمایش، برای شما یک نمایه N-gram از کلماتی را نشان می‌دهد که از طریق آن‌ها کمپین تبلیغاتی شما در نتایج جستجو نمایش داده شده‌اند. در حقیقت، N-gram اسکریپت جدید گوگل ادوردز است که به کمک آن می‌توانید بهترین و بدترین کوئری‌های جستجوی کمپین تبلیغات گوگل خود را شناسایی کنید.

در تصویر زیر، هر چه خطوط اطراف یک کلمه تیره‌تر باشد، تأثیر آن بیشتر بوده است. اشاره‌گر را بر روی هر کلمه نگه‌دارید تا کوئری جستجوی شامل این کلمه، تعداد نمایش، کلیک‌ها و نرخ تبدیل هر یک از آن‌ها را مشاهده کنید. این امکان به شما کمک می‌کند تا عملکرد یک کلمه یا عبارت را در گستره عظیمی از کوئری‌های جستجو تحلیل کنید (به جای آنکه هر کلمه را به صورت جداگانه بررسی کنید).
همچنین، رابط کاربری جدید گوگل ادوردز گراف‌ها و هیت‌مپ‌های (Heatmaps) مربوط به عملکرد تبلیغات شما را در روزها و ساعت‌های هفته نشان می‌دهد. این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا عملکرد و میزان بازدهی تبلیغات گوگل خود را در تمام ساعات روز به دقت بررسی کنید. به این ترتیب، با کمک این قابلیت خواهید دانست که بهترین زمان راه‌اندازی تبلیغ‌تان چه روزها و چه ساعاتی است.
تنظیمات پیشرفته پیشنهادها و مزایده‌ها (Bid Adjustments)
تنظیمات فعلی پیشنهادها و مزایده‌ها (Bid Adjustments)،با ویژگی‌های گیج‌کننده‌ای که دارد، حتماً باعث سردردهای هفتگی برای شما خواهد شد. رابط کاربری جدید گوگل ادوردز، تنظیمات پیشرفته‌ای برای پیشنهادها و مزایده‌ها (Bid Adjustments) را برای کاربران خود تعبیه کرده است. در تنظیمات جدید شما قادر خواهید بود اعمالی خاص را با توجه به صفحه نتایج موتور جستجو، مانند اضافه کردن افزونه تماس (Call Extension) یا تماس کمپینی (Call-Only Campaign) انجام دهید. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا تبلیغات خود را برای جستجوهای موبایل بهینه‌سازی کنید.

مقالات مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

19 − پنج =

- Advertisment -
Google search engine

محبوب ترین

نظرات اخیر