شنبه, مرداد 6, 1403
Google search engine
خانهسایر اخبار ویژهچرا دکتر منظور؟

چرا دکتر منظور؟

به گزارش خبرنگار اختصاصی پایگاه خبری اقتصاد کشور؛ با اعلام نامزدی دکتر منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ، نگاهی به سوابق قبلی ایشان در مسئولیت های اقتصادی ، و نیاز جدی کشور به تحول و پیشرفت اقتصادی مورد انتظار جامعه، می تواند راهنمای خوبی برای رای دهندگان برای شناخت نامزد مورد نظر خود باشد.

۱. سوابق تحصیلی و علمی:

دکتر داود منظور، متولد ۱۳۴۳ در تهران، دارای دکترای علوم اقتصادی با گرایش اقتصادسنجی و اقتصاد بخش عمومی از دانشگاه تهران است. او علاوه بر تحصیلات عالی، به تالیف و ترجمه ۵ اثر علمی در حوزه‌های اقتصاد و انرژی پرداخته است که نشان‌دهنده تخصص و تسلط وی بر مسائل اقتصادی است.

۲. تجربه مدیریتی:

دکتر منظور در طول سال‌ها تجربه مدیریتی، در مسئولیت‌های مختلفی در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های اقتصادی کشور فعالیت کرده است. از جمله مهم‌ترین مسئولیت‌های او می‌توان به ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور اشاره کرد، که در این نقش به برنامه‌ریزی و توزیع بهینه منابع مالی کشور مشغول بوده است. وی پیش از این قائم مقام مدیرعامل و معاون مالی و امور مجامع شرکت مادرتخصصی توانیر، معاون وزیر نیرو در برنامه‌ریزی و امور اقتصادی، معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون برنامه‌ریزی در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری، معاون برنامه‌ریزی در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری، مشاور اقتصادی وزیر نیرو، دبیر کمیته ملی انرژی جمهوری اسلامی ایران، نماینده کشور در شورای جهانی انرژی از سال ۱۳۸۵ تاکنون و مشاور رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بوده است.

۳. برنامه‌ها و دیدگاه‌ها:

دکتر منظور برنامه‌های خود را بر اساس نیازهای واقعی و مشکلات فعلی کشور طراحی کرده است. او به ویژه بر موارد زیر تأکید دارد:
ادامه مسیر دولت شهید رئیسی: دکتر منظور معتقد است که باید مسیر طی‌شده توسط دولت شهید رئیسی را ادامه داد و با جدیت به حل مشکلات کشور پرداخت.

تحول در نظام بودجه‌ریزی: او نظام بودجه‌ریزی کشور را نیازمند تحولی راهبردی می‌داند و برنامه‌هایی برای بهبود و اصلاح این نظام ارائه کرده است.

حل مسائل اقتصادی: دکتر منظور تاکید دارد که دولت باید مسائل را تا حل نکند رها نکند و با تلاش خستگی‌ناپذیر به کارهای اجرایی بپردازد.

تغییر گفتمان: او معتقد است که برای دستیابی به تحول واقعی در کشور، نیاز به تغییر گفتمان و رویکردهای فعلی داریم و باید با اطلاعات دقیق و هدف‌گرا به برنامه‌ریزی و اجرا بپردازیم.

۴. چشم‌انداز اقتصادی:

دکتر منظور با ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری، امیدواری‌ها را برای بهبود شرایط اقتصادی و توسعه کشور افزایش داده است. او با توجه به تجربیات و دستاوردهای گذشته‌اش، برنامه‌هایی را برای افزایش بهره‌وری اقتصادی، کاهش بیکاری، بهبود زیرساخت‌ها و ایجاد رشد پایدار ارائه کرده است.

نتیجه‌گیری:

دکتر داود منظور با تکیه بر تجربیات گسترده خود در حوزه‌های مختلف اقتصادی و برنامه‌ریزی، و با ارائه برنامه‌های مدون و کاربردی، وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شده است. او با هدف عملی‌کردن وعده‌های باقی‌مانده دولت شهید رئیسی و ایجاد تحول در نظام اقتصادی کشور، توانسته است توجه و حمایت‌های گسترده‌ای را جلب کند. در صورت انتخاب شدن، انتظار می‌رود که با اجرای برنامه‌های خود بتواند تحولات مثبتی را در اقتصاد و مدیریت کشور ایجاد کند.

مقالات مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

15 + 1 =

- Advertisment -
Google search engine

محبوب ترین

نظرات اخیر