یکشنبه, تیر 3, 1403
Google search engine
خانهگوناگونکتاب ‏‫بازاریابی بین‌الملل

کتاب ‏‫بازاریابی بین‌الملل

انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل کتاب «‏‫بازاریابی بین‌الملل» با رویکردی به حوزه علوم انسانی به ویژه مدیریت و گرایش‌های مختلف آن از جمله مدیریت بازرگانی، را منتشر کرد.

این کتاب توسط دکتر «بهروز اسکندرپور» عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور، «حامد حسینی‌سرقین» و «سلیم پناهی» عضو جهاددانشگاهی استان اردبیل ‌به رشته تحریر درآمده است.

کتاب« ‏‫بازاریابی بین‌الملل» با توجه به تجربیات اجرایی، مشاوره و تدریس پدیدآورندگان و با استفاده از به روزترین منابع خارجی و داخلی جمع‌بندی شده است که در آن، محتوایی کاربردی بر پایه پژوهش‌ها و تجربیات شرکت‌های بین‌المللی ارائه گردیده و تصویر کاملی از ابعاد مفهومی مختلف فرایند بازاریابی بین‌المللی عرضه شده است.

بازاریابی بین‌المللی عمل به اصول بازاریابی توسط صنایع در یک یا بیش از یک کشور در مرزهای ملی است. این یک آموزش مقدماتی مختصر است که مفاهیم اساسی، استراتژی‌ها و چالش‌های موجود در بازاریابی بین‌المللی را توضیح می‌دهد. این آموزش برای دانشجویان رشته‌های مدیریتی که مایل به یادگیری اصول بازاریابی بین‌المللی هستند مفید خواهد بود. متخصصان، به ویژه مدیران، مشتاقان کارآفرینی فارغ از اینکه به کدام بخش یا صنعت تعلق دارند، می‌توانند از این آموزش برای یادگیری نحوه استفاده از روش‌های بازاریابی بین‌المللی در شرکت مربوطه خود استفاده کنند.

در این کتاب پدیدآوران تلاش کرده‌اند به خوانندگان خود مطالبی کاربردی را انتقال دهند از جمله اینکه بازاریابی کالا و خدمات از یک کشور به کشوری دیگر، دارای تفاوت‌هایی هستند که از جمله آنها می‌توان تفاوت‌های محیطی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را نام برد. تفاوت‌های موجود در آب و هوا، محیط طبیعی، فرهنگ، منابع و تکنولوژی، نیازهای تولیدی و خدماتی متفاوتی را ایجاد می‌کند. از آنجا که برای یک بنگاه اقتصادی رفع تمام نیازهای مصرف‌کنندگان امکان‌پذیر نیست، لذا مدیریت بازاریابی می‌بایستی فرصت‌های موجود را از طریق تقسیم بازار تجزیه و تحلیل کند تا بتواند کالا و خدمات موردنیاز مصرف‌کنندگان مورد نظر را با توجه به منابع خود تأمین کند.

در این کتاب آمده است: بین‌المللی شدن یکی از مهم‌ترین راهبردها در توسعه بازار هر شرکت و از راهکارهای مهم رشد و توسعه فعالیت‌های شرکت‌های ایرانی است که با توجه به رویکردهای جدید مدیران و مجموعه‌ای از عوامل رانشی و کششی مختلف صورت می‌گیرد. ورود به بازارهای جدید به معنی فعالیت در محیطی جدید است و تفاوت در محیط فعالیت، اولین و مهمترین وجه تمایز بازاریابی محلی و بین‌المللی است. پیچیدگی، پویایی، میزان و سرعت تغییر متغیرهای محیطی، فرآیند ورود به بازارهای بین المللی را دشوارتر و حساس‌تر می‌سازد. بنا به این توضیحات، لازمه فعالیت در محیط جدید، داشتن یک «برنامه بازاریابی» متناسب با آن محیط است.

کتاب« ‏‫بازاریابی بین‌الملل» 104 صفحه‌ای و در 4 فصل جمع‌بندی شده و به قیمت 600000 ریال در دسترس علاقمندان قرار دارد.

مقالات مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

5 × یک =

- Advertisment -
Google search engine

محبوب ترین

نظرات اخیر