پنجشنبه, اردیبهشت 27, 1403
Google search engine
خانهبرندینگاستراتژی مارکتینگ فیلم باربی و درس هایی که از آن برای برندها...

استراتژی مارکتینگ فیلم باربی و درس هایی که از آن برای برندها می‌توان آموخت

پس از انتشار اولین تریلر فیلم باربی و سپس اکران موفق این فیلم، همه جا صحبت از استراتژی مارکتینگ و بازاریابی این فیلم است. بله درست متوجه شدید، صحبت ها فقط درباره میم های وایرال شده آن نیست، اینکه موضوع فیلم در واقع درباره چیست؟ یا اینکه چرا رایان گاسلینگ در نقش کن اینطور به نظر می رسد؟

استراتژی های مارکتینگ Marketing Strategy فیلم باربی Barbie 2023

ایجاد حس علاقه و کنجکاوی در رابطه با یک موضوع خاص کار کوچکی نیست. این موضوعی است که در رابطه با استراتژی تبلیغاتی و بازاریابی فیلم باربی دیده می شود و می تواند درسهای زیادی به بازاریابان در مورد معرفی محصولات خود بیاموزد.

این استراتژی های تبلیغاتی شامل موارد زیر است:

تاثیر گذاری تریلر و تیزر
استفاده همزمان از بازیگران
حفظ رمز و رازها
۱. قدرت تاثیرگذاری تریلر و تیزر در استراتژی بازاریابی را بپذیرید.
اولین صحبت ها راجع به فیلم باربی زمانی بر سر زبان ها افتاد که عکس هایی از مجموعه لو رفت. این تصاویر لو رفته مربوط به دو ستاره فیلم یعنی مارگوت رابی و رایان گاسلینگ بودند و بین بینندگان راجع به زیبایی و انتخاب درست این دو بازیگر نظرات زیادی بحث شد. اما موضوع اصلی فیلم و داستان آن مخفی نگه داشته شد.

در دسامبر گذشته، اولین تیزر تریلر فیلم «باربی» منتشر شد که در آن از فیلم کلاسیک «۲۰۰۱: یک ادیسه فضایی » تقلید می‌شود. در این تیزر مخاطبان تا حدودی با لحن فیلم و چند نفر از بازیگران آشنا می شوند. اما هنوز هیچ اشاره‌ای به طرح اصلی داستان وجود ندارد.
و سپس، در نهایت، تیم بازاریابی فیلم باربی دومین تیزر تریلر فیلم را منتشر کرد که در آن نه تعداد اندکی از افراد مشهور، بلکه ۲۴ نفر را با ظاهری غافلگیرکننده نشان داد که باعث خوشحالی و شگفتی مخاطبان شد.

استراتژی مارکتینگ

اگر در حال معرفی یک محصول جدید هیجان انگیز هستید، ممکن است بخواهید همه چیز را به یکباره به همه بگویید. اما انتشار نکات جالب به تدریج می تواند به شما کمک کند تا مخاطبان خود را بیشتر جذب کنید توجه آنها را به خود جلب کرده و آنها را منتظر نگه دارید.

به‌علاوه، انتشار آهسته نکات و ویژگی های پنهان محصول، به شما کمک می‌کند تا توجه خریداران را به مهم‌ترین نکات هدایت کنید. بنابراین هیچ موضوع مهمی دور از چشم نمی ماند.

۲. از «بازیگران» خود به صورت همزمان و هماهنگ استفاده کنید.

وقتی صحبت از ایجاد تعامل اجتماعی می شود، جامعه شما مهم است. هنگامی که دومین تریلر از فیلم «باربی» انتشار یافت، هر کدام از بازیگران یک گرافیک سفارشی (با مشخصه و سبک بسته بندی باربی) به اشتراک گذاشتند.

در این استراتژی تیم مارکتینگ از ستارگان سینما و تلویزیون گرفته تا نمادهای کمدی به صورت هماهنگ استفاده کرد.

این استراتژی به کمپین بازاریابی کمک کرد تا مخاطبان گسترده‌ای را جذب کند. استفاده از این ستارگان باعث شد کمپین بتواند توجه مردم را جلب کرده و قالب “میم” خود را در بین آنها جا بیاندازد.

و درست در همین زمان به سرعت تقلید ها شروع شد و کاربران با کمک هوش مصنوعی تصاویر خود را به شکل باربی ساختند.

سایت هوش مصنوعی bairbie.me

استراتژی بازاریایی فیلم باربی Barbie 2023

از اینفلوئنسرها، طرفداران مشهور و شرکای برند خود کمک بگیرید تا در مورد محصولات جدید شما اطلاعاتی را منتشر کنند. از استراتژی مارکتینگ فیلم باربی این نکته را یاد بگیرید : یک تصویر یا شعار اصلی از محصول خود را انتخاب کرده و به آن تکیه کنید، خواه یک عکس از محصول شما باشد یا یک ویژگی خاص از آن.

اما استراتژی مارکتینگ اجتماعی شما باید فراتر از مشارکت هایی باشد که با پرداخت هزینه به دست می آید. تلاش کنید تا محتوای قابل تکرار و راه‌های مشارکتی جذابی ایجاد کنید تا مخاطبان علاقه مند باشند با شما در کمپین تبلیغاتی مشارکت کنند. این محتواهای ارگانیک ایجاد شده مکمل کاری است که اینفلوئنسرها برای شما انجام می دهند و به شما اعتبار بیشتری می‌دهد.

۳. رمز و رازها را حفظ کنید.
باربی بیش از ۶۰ سال است که یکی از عناصر اصلی دوران کودکی بسیاری از کودکان بوده است. بنابراین ایجاد احساس شگفتی در رابطه با این فیلم دستاورد کمی نیست.

مارگو رابی بازیگر اصلی فیلم باربی به مجله ووگ بریتانیا گفت : «مردم هنگامی که نام باربی را می‌شنوند با خود می‌گویند، “من می‌دانم در این فیلم قرار است چه اتفاقی بیافتد” اما هنگامی که میفهمند گرتا گرویگ نویسندگی و کارگردانی آن را به عهده دارد می‌گویند: “اوه، خوب، شاید من چیز زیادی از آن نمی دانم…”»

تیم بازاریابی فیلم باربی با سه استراتژی کلیدی بازاریابی احساس رمز و راز ایجاد کرد:

مخفی نگه داشتن طرح اصلی
اعلام لیست بازیگران بزرگ و متنوع برخلاف انتظارات و پس از تمرکز بر دو ستاره اصلی
تمایل و بازگشت به نوستالژی
فیلم باربی خیلی به سمت داستان ها و ماجراهای نوستالژی خود متمایل نشد. با اینکه امکان داشت طرفداران قدیمی خود را از دست بدهد. اما در عوض تلاش کرد بین طرفداران قدیم و جدید تعادل برقرار کند تا بتواند تمام مخاطبان را حفظ کرده و منتظر آینده نگه دارد.

بهترین فیلم جنگی های تمام دوران سینمای جهان : ۳۰ فیلم برتر

هنگام معرفی یک محصول جدید، برای ایجاد شور و هیجان بیشتر، یک جامعه خاص را درگیر کنید، این مهمترین استراتژی بازاریابی شما است. به این جامعه ویژه و VIP خود امکان بدهید تا دسترسی بیشتری به محصولات جدید داشته باشند.

خواه این یک معرفی پنهانی زودهنگام باشد یا فرصتی برای خرید قبل از دیگران. این موضوع این خریداران را به افراد وفادار به برند شما تبدیل می کند و سروصداهای ایجاد شده حول این موضوع باعث تعامل بیشتر می شود.

سخن پایانی درباره استراتژی بازاریابی و مارکتینگ فیلم باربی
چه در حال معرفی محصولات جدید باشید و یا بر بازاریابی محصولات پرفروش تمرکز دارید، کمپین تبلیغاتی فیلم باربی پر از استراتژی های بازاریابی و تبلیغاتی مفید برای بازاریابان است.

در نهایت، انتشار به موقع محتوا، شناخت و تمرکز بر جامعه هدف برند، و ایجاد حس رمز و راز به شما کمک می‌کند تا خریداران جدید را جذب کنید و مشتریان گذشته را به سمت خود برگردانید.

مقالات مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

11 + هجده =

- Advertisment -
Google search engine

محبوب ترین

نظرات اخیر