دوشنبه, اردیبهشت 10, 1403
Google search engine
خانهاخبار اقتصادیبازار سکه فریز شد

بازار سکه فریز شد

قیمت سکه امامی که روز سه‌شنبه با رشد قابل توجهی توانسته بود به نیمه کانال ۲۹ میلیون تومان برسد، با تصمیم‌ ناگهانی دولت و تعطیلی دو روزه کل کشور پشت درهای بسته قفل شد.

بازار سکه امروز شنبه ۱۴ مرداد در شرایطی آغاز به کار می‌کند که قیمت سکه امامی چند روزی فریز شده است.

قیمت سکه امامی که روز سه‌شنبه با رشد قابل توجهی توانسته بود به نیمه کانال ۲۹ میلیون تومان برسد، با تصمیم‌ ناگهانی دولت و تعطیلی دو روزه کل کشور پشت درهای بسته قفل شد. فلز گرانبهای داخلی در این سه روز تعطیلی در محدوده یاد شده ثابت مانده بود.
در شرایط فعلی عده‌ای از سکه‌بازان تصور می‌کنند قیمت سکه در روز جاری نوسان کاهشی را تجربه خواهد کرد و از احتمال اصلاح شدن آن سخن می‌گویند.

گفته می‌شود قیمت دلار در این سه روز تعطیلی تقریبا ثابت مانده بود، اما دیشب در معاملات پشت خطی با نوسان کاهشی ۲۰۰ تومانی به کف کانال ۵۰ هزار تومان برگشت.

به عقیده معامله‌گران اگر در روز جاری قیمت دلار از خاکریز ۵۰ هزار تومان خداحافظی کند، این امر ممکن است بر رفتار سکه‌بازان اثر بگذارد و کفه ترازوی کاهشی‌ها را سنگین کند.

با این حال با ماندگاری دلار بالای ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان این احتمال وجود دارد که اسکناس امریکایی به‌تدریج به سمت مرز حساس پله‌های هفتم و هشتم مرز ۵۰ هزار تومان گام بردارد و به تبع آن بر تعداد خریداران سکه امامی افزوده شود.

به عقیده فعالان بازار اگر سکه از مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پایین‌تر برود احتمال برگشت تا سطح حمایتی ۲۹ میلیون و ۲۰۰ و حتی برگشت به کانال ۲۸ میلیون تومان وجود دارد.

برخی از تکنیکالیست‌ها معتقدند اندیکاتور آر اس‌ای خط روند مقاومتی را شکسته است ولی دو مقاومت مهم پیش روی سکه قرار دارد؛ حمایت خط روند صعودی که سکه آن را از دست داده و در محدوده ۳۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. مقاومت ۳۱ میلیون تومانی هم که همسطح مقاومت ابر کومو است، برای تعیین تکلیف سکه مهم است.

درحال‌حاضر حباب سکه رشد معناداری کرده و از ۲۷ درصد به محدوده ۲۹ درصد رسیده است.

به عقیده فعالان بازار رشد ۲ درصدی حباب سکه نشان دهنده بازگشت انتظارات افزایشی در میان معامله‌گران سکه و کاهش احتیاط در میان خریداران خواهد بود.

مقالات مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

5 × 5 =

- Advertisment -
Google search engine

محبوب ترین

نظرات اخیر