پنجشنبه, اردیبهشت 27, 1403
Google search engine
خانهبازاریابی دیجیتالبرای بازاریابی اینترنتی به چه چیزی احتیاج داریم

برای بازاریابی اینترنتی به چه چیزی احتیاج داریم

بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ نسل جدید راهکارهای بازاریابی و تبلیغات است که با بهره گیری از قابلیت‌های دنیای وب به‌ کمک کسب و کارها آماده است. بازاریابی اینترنتی مزایای منحصر به فردی را ارائه می‌کند که سایر ابزارها و رسانه‌های بازاریابی مانند رسانه‌های جمعی یا تبلیغات چاپی قادر به ارائه آن نیستند؛ مزایایی همچون فرصت ایجاد روابط گسترده با مشتریان، تولید محتوای تبلیغاتی شخصی سازی شده، تبلیغات با کمترین هزینه و بازاریابی در هر ساعتی از شبانه‌روز!

بازاریابی اینترنتی از کانال‌های دیجیتال از جمله سایت، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و قابلیت‌های موتورهای جستجو برای دستیابی به مشتریان بالقوه استفاده می‌کند و از نظر قابلیت‌ها و پتانسیل جذب مشتری کاملاً قدرتمندتر از سایر راهکارهای تبلیغات و بازاریابی است. اگر قصد دارید از دیجیتال مارکتینگ برای رشد کسب و کارتان استفاده‌ کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله هر آنچه برای بازاریابی اینترنتی محصولات و خدمات خود نیاز دارید به شما آموزش خواهیم داد.

بهترین ابزارها و روش‌های بازاریابی اینترنتی

همان طور که در مقدمه مطلب توضیح دادیم، Digital Marketing که به ‌عنوان بازاریابی اینترنتی شناخته می‌شود، نوعی روش بازاریابی است که از طریق اینترنت و کانال‌های دیجیتالی برای معرفی محصولات و خدمات و جذب مشتری استفاده می‌کند.

اولین و مهم‌ترین ابزار دیجیتال مارکتینگ، سایت است. ‌سایت محور اصلی و ستون اجرای انواع روش‌های بازاریابی اینترنتی است. در واقع بدون داشتن سایت، دیجیتال مارکتینگ معنا و مفهومی ندارد. سایت به شما این امکان را می‌دهد که از روش‌هایی مانند تبلیغات در گوگل، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی محتوا، ایمیل مارکتینگ و مهمتر از همه سئو برای رشد کسب و کارتان استفاده ‌کنید. برای مطالعه دقیق درباره تبلیغات در گوگل به منبع https://modireweb.com/google-ads/ مراجعه کنید

پس از راه اندازی سایت، می‌توانید با اجرای روش‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، بهترین نتیجه را از بازاریابی آنلاین کسب کنید! برای راه اندازی و ساخت سایت می توانید به مقاله همه آنچه که درباره طراحی وب‌سایت باید بدانید در سایت مدیر وب سر بزنید.

سئو و بهینه‌ساز سایت برای موتورهای جستجو

در طول روز بیش از 6 میلیارد جستجو در گوگل انجام ‌می‌شود که این آمار در کشور ما رقمی در حدود 138 میلیون بار جستجو در طی یک روز است. این آمار خیره ‌کننده طبیعتاً صاحب هر کسب و کاری را ترغیب می‌کند که از پتانسیل اینترنت و سایت برای رشد و بهبود درآمدزایی خود بهره ببرد. کلید استفاده از این ظرفیت بی‌نظیر، سئوی سایت است.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا SEO یکی از مؤثرترین و قوی‌ترین روش‌های معرفی محصولات و خدمات به مشتریان و جذب ترافیک ارگانیک برای سایت است. پس از ساخت سایت، اولین اقدام مهم برای رشد و بهبود موقعیت آن در گوگل و سایر موتورهای جستجو، سئو است. سئوی خوب تضمین می‌کند که وقتی مخاطبی محصول یا خدمات شما را در گوگل جستجو کرد، بتواند وب سایت شما را در صفحه نتایج جستجو ببیند. برای یادگیری و آموزش سئو به این مطلب از سایت مدیر وب مراجعه کنید.

بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی بیش از 4.5 میلیارد کاربر در سراسر جهان دارند که اگر از این پتانسیل برای بازاریابی و تبلیغات کسب و کارتان استفاده نکنید، فرصت بسیار ارزشمندی را از دست داده‌اید. مهم نیست که مخاطبان هدف شما چه افرادی هستند، زیرا بیش از نیمی از آن‌ها در Instagram، Facebook، Twitter و حتی پلتفرم‌های مشابه داخلی حداقل یک اکانت فعال دارند!

با بازاریابی شبکه‌های اجتماعی می‌توانید از فرصت بازاریابی و تبلیغ رایگان مانند انتشار پست‌، استوری، مقاله و… بهره‌مند شوید. از ظرفیت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در بحث بهینه سازی سایت و اقداماتی مانند لینک سازی خارجی، سوشال سیگنال و Brand Mention هم استفاده می‌شود.

تبلیغات در گوگل

روش بعدی، تبلیغات در گوگل یا پرداخت به ‌ازای کلیک (PPC) است. تبلیغات کلیکی به شما این امکان را می‌دهد که صفحات هدف سایت خود را با کلمات کلیدی مورد نظرتان و پرداخت هزینه به ‌ازای هر کلیک، تبلیغ کنید. این تبلیغات با علامت Sponsored در صفحه نتایج جستجو نمایش داده‌ می‌شود تا بازدیدکنندگان را به سایت شما هدایت کند. هزینه‌ای که برای تبلیغ در گوگل ادز پرداخت می‌کنید بر این اساس است که آیا کاربران روی تبلیغ شما کلیک می‌کنند یا خیر.

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی فرآیندی است که مخاطبان و مشتریان شما را از طریق ایمیل هدف قرار می‌دهد. این ابزار به شما کمک می‌کند که با ارائه اطلاعات ارزشمند به کاربران و مشتریان و کمک به دستیابی آنها به اهدافشان، فروش سایت خود را افزایش دهید. از ایمیل مارکتینگ می‌توانید برای موارد زیر استفاده ‌کنید:

برای مشتریان جدید ایمیل خوشامدگویی ارسال کنید
محتوای جدید وبلاگ سایت را تبلیغ کنید
محصولات یا خدمات جدید را معرفی کنید
تبلیغات و تخفیف‌های ویژه و مناسبتی خود را ارسال کنید
برای افزایش فروش، اعلان‌های سبد خرید را ارسال کنید
از مشتریان درباره خدمات یا محصولاتی که دریافت کرده‌اند، بازخورد بگیرید
بازاریابی محتوایی
بازاریابی محتوا شامل تولید محتوای باکیفیت و یونیک برای جذب مشتریان بالقوه و حفظ مخاطبان فعلی و انتشار آن در انواع کانال‌های نشر محتوا است. این کار می‌تواند در شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های خبری، کانال‌های انتشار رایگان محتوای آموزشی، سایت‌های نشر محتوای ویدئویی و مواردی از این دست انجام شود. هدف این شیوه بازاریابی دیجیتال، جذب و نگهداری مشتریان با تولید و نشر محتوای ارزشمند و منطبق با نیاز کاربر به‌ صورت سازماندهی شده و مستمر است.

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ یکی دیگر از ملزومات بازاریابی آنلاین است. در این روش از ظرفیت و تریبون افرادی که در شبکه‌های اجتماعی به ‌عنوان بلاگر یا اینفلوئنسر شناخته می‌شوند، برنامه‌های تلویزیونی شناخته شده، وبلاگ‌ها، تبلیغات دیجیتال و حتی تبلیغات چاپی برای آگاهی از برند استفاده می‌شود. می‌توانید از اینفلوئنسرها در چندین کانال مختلف استفاده‌ کنید. این روش بسیار موثر و قدرتمند است، زیرا از بازاریابی دهان به دهان استفاده می‌کند.

افیلیت مارکتینگ

بازاریابی وابسته یا همکاری در فروش نوعی تاکتیک بازاریابی مبتنی بر عملکرد است که در آن یک خرده ‌فروش آنلاین، به ‌ازای هر مشتری که از طریق فعالیت‌های تبلیغاتی یک سایت دیگر به سایت او ارجاع داده ‌می‌شود، به سایت تبلیغ کننده کمیسیون و پاداش می‌دهد. البته این پاداش زمانی پرداخت می‌شود که تبلیغات انجام ‌شده، منجر به فروش شود. این روش شباهت زیادی به اینفلوئنسر مارکتینگ است، اما ساختار پرداختی آن متفاوت است.

چگونه در بازاریابی اینترنتی موفق شویم؟

یکی از مهم‌ترین اصول اجرای روش‌های بازاریابی، داشتن یک استراتژی دقیق و اصولی برای دیجیتال مارکتینگ است. براساس تحقیقاتی که مؤسسه Hubspot روی بیش از 1200 کسب و کار موفق انجام داده است، چند استراتژی وجود دارد که برای اطمینان از موفقیت شما در بازاریابی اینترنتی باید از آنها استفاده‌ کنید:

از محتوای ویدئویی کمک بگیرید و ویدئوها را در یوتیوب یا سایر شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید
قوی‌ترین اینفلوئنسرها را برای کار با برند خود پیدا کنید
با استفاده از ارزش‌های برند، برند خود را محبوب کنید
روی محتواگذاری دائمی در شبکه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری کنید
یک سایت کاربرپسند و قوی طراحی کنید
روی سئوی سایت خود برای موتورهای جستجو سرمایه‌گذاری کنید
از بازاریابی ایمیلی یا کمپین‌های ایمیلی کمک بگیرید
از تبلیغات آنلاین گوگل استفاده‌ کنید

مقالات مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

16 − 14 =

- Advertisment -
Google search engine

محبوب ترین

نظرات اخیر