پنجشنبه, اردیبهشت 27, 1403
Google search engine
خانهبرندینگری برندینگ لوگو یا بازآفرینی تمامی شرکت های خودرو سازی از بی...

ری برندینگ لوگو یا بازآفرینی تمامی شرکت های خودرو سازی از بی ام و تا آئودی

ری برندینگ لوگو یا بازآفرینی لوگو خودرو در تاریخچه یک برند کار دشواری است. برای بسیاری از خودروسازان، لوگو و آرم های آنها نشان دهنده چندین دهه میراث و تاریخچه است. اما در سالهای گذشته، بسیاری از خودروسازان لوگوی نمادین و کلاسیک خود را تغییر داده اند و مجدد طراحی کرده اند. بعضی از آنها بهتر اما برخی دیگر بدتر شده اند. اما اکثر آنها به طرز شگفت انگیزی مینیمال هستند.

لوگوهایی با لبه های اریب و روکش های نقره ای مدت هاست که از دور خارج شده اند. امروزه، گرافیست ها لوگوها را – حتی خارج از صنعت خودرو – به شکل های دوبعدی ملایم تغییر داده‌اند. موج جدید طراحی‌های مجدد لوگوها از تغییر لوگوی Mini در سال 2015 آغاز شد، و در ادامه برندهایی مانند آئودی، استون مارتین و BMW در سال‌های بعد از آن لوگوی سابق خود را باز طراحی کردند.

در این مقاله قصد داریم تا نگاهی به تمام ری برندینگ لوگوی خودروسازان بیندازیم که در چند سال گذشته انجام شده است.

ری برندینگ لوگو برترین خودروسازان
استون مارتین (۲۰۲۲)

بال های نمادین استون مارتین (Aston Martin) از هنگامی که در اوایل دهه ۱۹۳۰ تولید شد، تغییر چندانی نکرده است. اما در سال ۲۰۲۲، با ری برندینگ، این شرکت لوگوی فرشته خود را با خطوط کمتر و با برجسته کردن علامت کلمه “استون مارتین” ساده تر کرد.

آئودی (۲۰۲۲) – ری برندینگ لوگو ساده

لوگوی جدید آئودی (Audi) با لوگوی کلاسیک و قدیمی آن تفاوت چندانی ندارد. لوگوی اولیه شرکت که به شکل حلقه های در هم تنیده است اولین بار در سال ۱۹۶۹ معرفی شد و در سال ۲۰۰۵ با طراحی مجدد رنگ نقره ای رنگ گرفت. در ری برندینگ لوگو، این شرکت لبه های برجسته لوگوی پیشین را کنار گذاشت و به سراغ طراحی دوبعدی مد روز رفت.

بی ام و (۲۰۲۱)

به خاطر ارزش و اعتبار بی ام و (BMW)، آرم گرد بی ام و از زمان معرفی آن در سال ۱۹۱۷ تغییر چندانی نکرده است. اما در ری برندینگ ظاهر لوگوی جدید از یک رویه متداول در این لیست پیروی می کند: صاف کردن لبه های اریب. در بازآفرینی لوگو خودرو که از سال ۱۹۹۷ استفاده می شد، تغییرات مختلفی ایجاد شد. رنگ سیاه دور لوگو حذف شد، برای ظاهری صاف تر و مینیمال و با عناصر کمتر رنگ‌های آبی و سفید نیز از بین رفته‌اند.

بوگاتی (۲۰۲۲) – یک ری برندینگ لوگو مینیمال

بوگاتی (Bugatti ) با بازآفرینی لوگو خودرو خود در سال ۲۰۲۲ به سمت مسیری بسیار مینیمالیستی رفت. بیضی قرمز کلاسیک حذف شده و به جای آن یک علامت کلمه بوگاتی ساده و ظریف قرار گرفته است. با این حال، تا کنون، حتی جدیدترین مدل‌های بوگاتی نیز هنوز از لوگوی قرمز رنگ قدیمی استفاده می‌کنند و لوگوی جدید بیشتر برای مصارف شرکتی است.
بیوک (۲۰۲۲) – یک ری برندینگ لوگو کامل

لوگوی جدید بیوک (Buick) مسلماً یکی از معدود مواردی در این لیست است که نسبت به طراحی قبلی تغییرات بیشتری به غیر از صاف کردن لبه ها داشته است. در ری برندینگ لوگوی جدید نشان‌های سه ‌سپر داخل دایره لوگو، از داخل حلقه دایره‌ای شکل لوگو خارج و بازطراحی شده و به‌طور مرتب در کنار هم قرار گرفتند.

کادیلاک (۲۰۲۱)

در بازآفرینی لوگو خودرو کادیلاک (Cadillac)، تاج کادیلاک قسمت های قرمز، آبی و طلایی خود را برای رسیدن به یک طرح سیاه و سفید شیک از دست می دهد. شکل کلی تغییر نکرده است، اما مجدداً، طراحان لوگو را برای داشتن طرحی دوبعدی بر خلاف لبه‌های برجسته طرح قبلی صاف کرده اند.

فیات (۲۰۲۰)

فیات (Fiat) لوگوی خود را در سال ۲۰۲۰ ساده کرد و نشان گرد و تا حدودی نمادین خود را به علامت به شکل کلمه بلندتر تغییر داد. مدل های کرونوس آمریکای جنوبی و ۵۰۰ جدید جزو اولین مدل هایی بودند که به طور رسمی از لوگوی جدید فیات برای مدل سال ۲۰۲۲ استفاده کردند.

FCA / Stellantis (2020)

این یک ری برندینگ لوگو ساده نیست بلکه یک تغییر نام تجاری کامل است. FCA و PSA از سال 2020 به این طرف به Stellantis تغییر نام داده اند. ساختار جدید یک لوگوی به روز شده جدید با نام جدید نیز دارد.

سیتروئن (۲۰۱۶)

سیتروئن (Citroen) در طی ری برندینگ، لوگو خود را ساده تر کرد و در عین حال بعضی از نشانه های قدیمی خود را در این فرآیند دوباره احیا کرد. فلش‌های دوگانه رو به بالا اکنون با انحراف کمتر در یک نشان بیضی شکل قرار گرفته‌اند. این تغییر به آرم اولیه سیتروئن مربوط به سال ۱۹۱۹ بازمی‌گردد.

جنرال موتورز (۲۰۲۱)

جنرال موتورز (General Motors) لوگو خود را در سال ۲۰۲۱ ری برندینگ کرد. در طی این تغییر لبه‌های تیز و حروف با لبه های سخت حذف شد تا برند شیک‌تر و مدرن‌تر شود. لبه‌های آبی روشن لوگوی جدید نشان‌دهنده «آسمان پاک» است. زیرا این شرکت به مسیر خود در تولید خودروهای الکتریکی ادامه می‌دهد. با این وجود لوگوی جدید جنرال موتور به اولین طراحی مجدد در ۵۰ سال گذشته شباهت دارد.

 

سخن پایانی ری برندینگ لوگو :
ری برندینگ لوگو فرآیندی است که این روزها بسیاری از برندهای بزرگ خودروسازی دست به انجام آن می زنند. ری برندینگ ممکن است با تغییر لوگو، نام و یا طراحی انجام شود. هدف از انجام بازآفرینی لوگو کسب جایگاه بهتر در بازار و پیشرفت در مقابل رقبا است.

مقالات مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

13 − 1 =

- Advertisment -
Google search engine

محبوب ترین

نظرات اخیر