در قالب امضای تفاهم نامه مدیران خودرو با بانک صادرات ایران، توانمند سازی خودروسازان داخلی با جدیت در دستور کار قرار گرفت.
به گزارش بازاریابی پلاس به نقل از پول نیوز، برای آنکه ارتباط مالی و پولی با دقت و سلامت برقرار شود، نظام بانکی در پیشانی این مهم قرارگرفت. نظام بانکی با وجود انتقادهایی که نسبت به آن صورت میگیرد، مهمترین رکن هر تجارت یا معامله اقتصادی است. از معاملات نقدی تا معاملات به هر شکل ممکن، نظام بانکی تعیین کننده اصلی است. با کمرنگ شدن معاملات نقدی و بی توجهی به پول، استفاده از ظرفیت کارت بانکی با جدیت در دستور کار قرار گرفت تا مشخص شود بانک به عنوان مهمترین رابط، باید در معاملات حضور داشته باشد.
تقویت تولید با تسهیلات
بخش دیگری از تقویت ظرفیت تولید، با تسهیلات بانکی صورت میگیرد. واقعیت این است که تولیدکنندگان با مشکل کمبود یا نبود سرمایه در گردش رو به رو هستند و برای آنکه بتوانند این چالش را مدیریت کنند، به نظام بانکی متوسل میشوند. بی شک تسهیلات بانکی میتواند باعث گردش مالی مناسب و به موقع یک بنگاه اقتصادی شود.
ضرورت تعامل بانک و تولید
با نگاهی واقع بینانه به نظام تولید و اقداماتی که میبایست در یک بنگاه اقتصادی صورت پذیرد، تعامل و همکاری بانک و تولید از اهمیت ویژهای برخوردار است. از پرداخت حقوق تا دریافت و پرداخت هزینههای بنگاه اقتصادی، به وسیله بانک صورت میگیرد به همین دلیل یک بنگاه اقتصادی باید یک بانک را برای تبادل مالی خود تعیین کند و بانک نیز خدمات ویژهای به آن بنگاه داشته باشد تا رابطه متقابل برقرار شود.
استفاده از ظرفیت بانک
چندی قبل مردم تصمیم گرفتند خرید خودروهای داخلی را تحریم کنند. تصمیم تحریم خودروهای داخلی به صورت خودجوش در شبکههای اجتماعی کلید خورد، گسترش یافت و در نهایت به عنوان یک مطالبه عمومی مطرح و اجرا شد. نتیجه آنکه خودروهای تولید شده از سوی خودروهای داخلی در پارکینگها بدون مشتری باقی ماند. در این هنگام خودروسازان با نظام بانکی به توافق رسیدند تا خودروهایشان را با تسهیلات بانکی بفروشند. در نتیجه تمامی خودروهای دپو شده در پارکینگها که مشتری نداشت، به سرعت فروخته شد و حتی میزان تقاضا از خودرو پیشی گرفت. این سابقه نشان میدهد که رابطه بانک با تولید باید مستمر باشد.
تفاهم نامه همکاری
درک هوشمندانه از توانمندیهای متقابل بانک و خودروساز، باعث شد تا سرپرست بانک صادرات ایران در نشستی با مدیران ارشد شرکت مدیران خودرو، تفاهمنامه ارتقای همکاری امضا کند. بانک صادرات ایران با هدف حمایت از تولید داخلی، افزایش قدرت خرید عمومی و استفاده از خدمات و محصولات نوین بانکی در جهت تسهیل خرید خودرو توسط مردم، تقویت همکاری با مدیران خودرو را در دستور کار خود قرار داد.
تاکید بر تقویت همکاری
آنچه مطرح شده، الحاق موادی جدی به تفاهمنامه است. بنابر این گویا از قبل تفاهمنامه همکاری بین بانک صادرات و مدیران خودرو وجود داشته و طرفین پس از بررسی ظرفیتها و درخواست ها، به این نتیجه رسیده اند که سطح خدمات متقابل را ارتقا دهند. در این الحاقیه که به امضای محسن سیفی سرپرست بانک صادرات ایران و یاسر مرادی عضو اجرایی هیاتمدیره بانک و بهرام شریعت رییس هیاتمدیره خودروسازی مدیران خودرو و یو ژولی مدیرعامل این شرکت رسید، تقویت همکاری و استفاده از توانمندیهای متقابل مورد موافقت قرار گرفت.
پشتیبانی از تولید داخل
آنچه در تشریح اهمیت این الحاقیه مورد تاکید قرار گرفته، رویکرد بانک صادرات است که تامین مالی و توسعه زیرساختهای بانکداری الکترونیک، تولید محصولات اختصاصی و خدمات برای پشتیبانی از تولید داخلی در صنعت خودرو طی سالهای اخیر یکی از مهمترین اهداف بانک صادرات ایران بوده که استفاده از ظرفیت محصولات متنوع بانک برای تامین مالی پروژهها و ایجاد زنجیره ارزش در این صنعت همچنان در دستور کار است. بنابر این به نظر میرسد توسعه تولید در مدیران خودرو با استفاده از ظرفیت تسهیلات بانک صادرات با جدیت مطرح است.
اختصاصی سازی در دستور کار
براساس الحاقیه این تفاهمنامه، علاوه بر سقف تامین مالی، طراحی و اختصاصیسازی زیرساختهای ویژه فناوری اطلاعات و همچنین استفاده از قابلیتهای نوین بانکی از جمله «چکنو» برای ارتقای فرهنگ استفاده از چک الکترونیک برای مشتریان مدیران خودرو در برنامه کاری این بانک قرار گرفته است.