پنجشنبه, اردیبهشت 27, 1403
Google search engine
خانهبرندینگمحبوبترین برندهای لاکچری در جهان در سال ۲۰۲۳ کدام هستند؟

محبوبترین برندهای لاکچری در جهان در سال ۲۰۲۳ کدام هستند؟

چند برند لوکس و لاکچری می‌شناسید؟ از مارک های لاکچری چه می‌دانید؟ ویژگی برندهایی که لاکچری لقب می‌گیرند چیست؟ اگر برندشناس باشید و محصولات مصرفی خود را از میان برندهای مطرح انتخاب و خریداری کنید، پاسخ به این سوالات چندان سخت نخواهد بود.

البته بعضی برندها آنقدر خاص هستند که شناسایی آن‌ها کار سختی نیست. در ادامه نکاتی را خواهیم گفت که به شناخت برندهای معتبر، لوکس و لاکچری کمک می‌کنند.

مارک یا برند لاکچری چیست؟
برندهای لوکس یا لاکچری به برندهایی گفته می‌شود که محصولات یا خدمات خود را با کیفیت بالا یا به شیوه‌ای منحصر به فرد و البته با قیمت بالا ارائه می‌کنند. محصولات اینگونه برندها اغلب مطلوب و مرغوب است زیرا با مهارت کامل، با استفاده از مواد با کیفیت و طراحی خاص ارائه می‌شوند.

از دیگر ویژگی‌هایی که برندهای لوکس و لاکچری از آن برخوردار هستند، سابقه طولانی در یک زمینه کاری و برترین بودن در طول سابقه کاری است.

علاوه بر موارد گفته شده، محصولات تولید شده توسط چنین برندهایی خاص، تک و محدودتر از دیگر محصولات است. برندهای زیادی را می‌توان در دسته برندهای لوکس و لاکچری قرار داد و در این میان اسامی معروفی هم وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به لویی ویتون، گوچی، شنل، پرادا و… اشاره کرد.

همانطور که پیدا است بیشتر برندهای فشن جزو برندهایی هستند که لاکچری هم شناخته می‌شوند.

نکاتی جالب در مورد برندهای لاکچری Luxury Brands
پیش از معرفی چند مورد از لاکچری‌ترین برندهای دنیا بد نیست که چند حقیقت و نکته جالب در مورد بعضی از این برندها آشنایی پیدا کنید که عبارتند از:

اولین روسری گوچی با چاپ گل برجسته که یکی از لوکس‌ترین و محبوب‌ترین تولیدات این برند است در سال ۱۹۶۶، توسط رودولفو گوچی، پسر گوچیو گوچی برای پرنسس گریس موناکو طراحی شده است.
دیور از برندهای لاکچری حوزه فشن، اولین برند مطرح دنیا بود که از نام برند خود برای لوازم جانبی مانند جوراب، کراوات و عطر و ادکلن هم استفاده کرد.
اولین تولیدات گوچی کیف‌های زین چرمی قابل جدا شدن بودند که در میان سوارکاران محبوبیت زیادی داشتند.
لویی ویتون Louis Vuitton در پایان هر فصل اجناس خاصی که به فروش نرفته باشند را به کارگاه بازگردانده و می‌سوزاند تا ارزش برند حفظ شود.
رولکس ROLEX اولین برند ساعت‌سازی بود که گواهینامه دقت کرونومتریک سوئیس که نوعی نشان استاندارد دقت در ساعت‌سازی است را دریافت کرد.
Submariner، Daytona و Datejust از معروف ترین مدل‌های رولکس هستند. این ساعت‌ها به نمادی از ثروت و سبک تبدیل شده‌اند.
تیفانی Tiffany & Co مدتها است که برای افراد سلطنتی و افراد مشهور جواهرات می‌سازد. الماس زرد تیفانی، یکی از بزرگ‌ترین الماس‌های زرد جهان، یکی از معروف‌ترین قطعات آن است.
پرادا PRADA در ابتدا فروشگاهی کوچک در میلان بود که کالاهای چرمی تولید می‌کرد و به مرور گسترش یافت. پرادا به عنوان برندی لاکچری و مطرح انواع کیف دستی، کفش و لباس را به تولیدات خود اضافه کرد.
۱۰ برند لوکس و لاکچری دنیا کدامند؟
همه برندهای معروف لوکس، لاکچری نیستند اما تمام برندهای لوکس، معروف بوده و شهرت بالایی دارند. بسیاری از برندهای لوکس، برندهایی هستند که همه روزه نام آن‌ها را می‌شنویم و حتی ممکن است خریدار محصولات آن‌ها بوده باشیم.

برای مثال برند گوچی برندی است که خیلی از مردم دنیا یک یا دو محصول آن را در خانه دارند اما این برند، محصولاتی دارد که بسیار خاص و گرانقیمت هستند و به عنوان محصولی لاکچری تنها توسط برخی افراد به خصوص قابل خریداری هستند. برندهای مشابه گوچی بسیار زیاد هستند که در ادامه به معرفی ۱۰ مورد از آن‌ها می‌پردازیم.

10- برند رالف رولن (Ralph Lauren)
رالف لورن در سال ۱۹۶۷ برند آمریکایی مد ممتاز رالف لورن را راه‌اندازی کرد. این نام به خاطر سبک کلاسیکی که نشان‌دهنده رویای آمریکایی است، شناخته می‌شود. از محصولات این برند لاکچری می‌توان به پوشاک، کفش، عطر و… اشاره کرد

9- مارک ورساچه (Versace)
یکی دیگر از برندهای لاکچری ورساچه است که در سال 1978 در ایتالیا راه‌اندازی شد. گروه ورساچه کالاهای خود را از طریق یک شبکه جهانی DOS با بیش از 200 فروشگاه در مهم ترین شهرها و بیش از 1500 عمده فروش در سراسر جهان به فروش می‌رساند.

ورساچه همچنین به خاطر تصویر معروف مدوسا که به نمادی از این برند تبدیل شده است، شناخته می‌شود. این ایده بر اساس شخصیت اساطیری یونانی مدوسا ساخته شده است و نشان می‌دهد که این برند تماماً در مورد قدرت، زیبایی و توانمندسازی زنان است.
8- پرادا (Prada)
ماریو پرادا، یک خانه مد لوکس ایتالیایی را در سال 1913 در میلان تاسیس کرد. این شرکت در تولید کیف‌های دستی چرمی، لوازم جانبی مسافرتی، کفش، لباس‌های زیبا و سایر لوازم جانبی مد تخصص دارد. Miu Miu، Church’s، Cas Shoe و Pasticceria Marchesi از جمله برندهای زیر مجموعه پرادا هستند.

7- تیفانی (Tiffany) – برند لاکچری جواهرات
تیفانی شرکتی است که جواهرات گران قیمت و سایر اقلام تولید می کند. دفتر مرکزی آن در خیابان پنجم در منهتن است. تیفانی به فروش اقلام گران قیمت، به ویژه جواهرات ساخته شده از الماس و نقره جامد برای افراد مشهور معروف است.

6- رولکس (Rolex) – برند لاکچری ساعت
رولکس یک برند ساعت‌های لوکس سوئیسی است که توسط هانس ویلسدورف در سال ۱۹۰۵ تأسیس شد. ساعت‌های باکیفیت و دقیق این برند اغلب لوکس، لاکچری و مناسب افراد خاص هستند.

این برند همچنین مجموعه گسترده‌ای از ساعت‌ها مانند ساعت‌های نمادین Rolex Submariner، Rolex Datejust و Rolex Daytona را در اختیار دارد.

5- هرمس (Hermes)
هرمس دیگر برند لاکچری دنیا در سال ۱۸۳۷ در پاریس تاسیس شد. این برند ابتدا در زمینه تولید کالاهای چرمی و تجهیزات سوارکاری تخصص داشت اما به مرور محصولاتی مانند جواهرات، کفش، کمربند، عطر، ساعت و لوازم خانگی را به خط تولید خود اضافه کرد.

بهترین عطر های جدید برای خرید و هدیه دادن در سال ۲۰۲۳

4- لویی ویتون (Louis Vuitton)
لویی ویتون در سال 1854 خانه مد لوکس Louis Vuitton، یکی از برندهای لاکچری دیگر را در پاریس، فرانسه تأسیس کرد. این شرکت در ابتدا در زمینه چمدان و لوازم جانبی مسافرتی تخصص داشت و خیلی زود تولیداتی مانند کیف دستی، کفش، ساعت و جواهرات را به محصولات خود اضافه کرد.
3- شانل (Chanel)
شانل برندی فرانسوی است که در سال ۱۹۱۰ توسط کوکو شانل پایه‌ریزی شد. این برند لاکچری نیز تولیداتی مانند لباس، عینک، عطر و ادکلن، جواهرات و البته ساعت‌های بسیار زیبا دارد.

یکی از تولیدات خاص و معروف این برند لباس مشکی کوچک معروفی است که در سال 1926 طراحی و نمایش داده شد. امضای برند شانل، حروف CC در هم تنیده است که روی تمام محصولات آن درج می‌شود.

2- دیور (Dior) دومین مارک لاکچری دنیا
کریستین دیور، طراح مد فرانسوی، خانه مد لوکس دیور را در سال 1946 در پاریس تأسیس کرد. طرح‌های نوآورانه و پیچیده این شرکت به شکل گیری صنعت مد پس از جنگ کمک زیادی کرده است. این شرکت در زمینه‌های مختلف تجاری Christian Dior Couture، Wines & Spirits، مد و کالاهای چرمی، عطر و لوازم آرایشی، ساعت و جواهرات، و… فعالیت دارد.

1- گوچی (Gucci) – اولین در لیست برندهای لاکچری
اولین مورد در لیست مارک ها و برندهای لاکچری ، برند گوچی است. گوچی سال‌ها است که در صدر لاکچری‌ترین برندها قرار دارد و در سال ۲۰۲۳ هم موفق به اخذ این عنوان شده است.

این برند در سال ۱۹۲۱ توسط گوچیو گوچی و در شهر ایتالیا متولد شد. از محصولات این مارک لاکچری معروف می‌توان به انواع پوشاک، کیف و کفش، کوله پشتی، عطر، لوازم آرایشی، عینک آفتابی، جواهرات و حتی ظروف غذاخوری اشاره کرد. این برند که محبوبیتی جهانی دارد زیر نظر گروه کرینگ فعالیت دارد.

این گروه، شرکتی لوکس بین‌االمللی است که به فعالیت خانه‌های مدل و فشن، در زمینه تولید کالاهای چرمی، جواهرات و ساعت نظارت دارد. طراحی‌های متنوع و نوآورانه از مهم‌ترین ویژگی‌های برند گوچی هستند.

مقالات مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

هجده + 11 =

- Advertisment -
Google search engine

محبوب ترین

نظرات اخیر