دوشنبه, اردیبهشت 10, 1403
Google search engine
خانهسایر اخبار ویژهمنطقه اقتصادی پارسیان، فرصتی برای رفع مشکلات هرمزگان

منطقه اقتصادی پارسیان، فرصتی برای رفع مشکلات هرمزگان

نماینده بندرلنگه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان در رونق اقتصادی استان هرمزگان و کشور نقش بسزایی ایفا می‌کند گفت: اگرچه تاکنون این منطقه فعالیت‌های چشمگیری داشته، اما هنوز تا رسیدن به ایده آل فاصله بسیاری دارد.

به گزارش بازاریابی پلاس به نقل از پول نیوز، احمد جباری با یادآوری اینکه در سال ۱۳۹۰ منطقه ویژه پارسیان را در مجلس مصوب کردیم گفت: قرار بر این بوده منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان در چند فاز فعالیت خود را آغاز کند و به سرعت گسترش یابد.

وی با تاکید بر اینکه منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان ظرفیتی بزرگ برای توسعه و رونق است گفت: منطقه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان در مرکزیت سه استان بوشهر، هرمزگان و فارس قرار دارد.

عضو فراکسیون مناطق آزاد مجلس یازدهم از توقع گسترده مردم نسبت به استفاده از ظرفیت‌های مناطق ویژه و آزاد خبر داد و گفت: اگرچه منطقه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان در استان هرمزگان قرار دارد، اما بدلیل آنکه در مرکزیت سه استان بوشهر، هرمزگان و فارس قرار گرفته، هر یک از این استان‌ها انتظار دارند از ظرفیت‌های این منطقه ویژه برخوردار شوند.

وی با اشاره به اینکه منطقه ویژه پارسیان صنایع بسیاری را تعریف کرده گفت: به نوعی برای منطقه ویژه پارسیان برنامه ریزی شده که می‌بایست در زمینه‌های پتروشیمی، فولادسازی، آلومینا و بسیاری صنایع مادر و پایین دستی فعالیت می‌کرد.

جباری با تاکید بر اینکه منطقه ویژه پارسیان با قدرت در حال گسترش است گفت: اسکله‌های متعددی برای این منطقه تعریف شده که چندین اسکله مورد بهره‌برداری قرار گرفته، اما قرار نیست در این نقطه متوقف شود بلکه طرح‌های توسعه در زمینه اسکله در حال گسترش است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات زیرساختی بسیاری در حال عملیاتی شدن برای منطقه ویژه پارسیان است گفت: باید پروژه‌ها از روی کاغذ بیرون بیاید، بر روی منطقه ویژه تعریف و اجرایی شود.

نماینده بندرلنگه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وقتی پروژه‌های تعریف شده به اجرا برسد، نقش برجسته‌ای در رونق اقتصادی استان هرمزگان و کشور خواهد داشت گفت: مهمترین نکته برای فعال شدن یک منطقه ویژه اقتصادی، ایجاد زیرساختهاست و، چون در این منطقه زیرساخت‌های خوبی ایجاد شده، بزودی به اهداف آن دست خواهیم یافت.

وی از تولید محور بودن منطقه ویژه اقتصادی پارسیان خبر داد و گفت: وقتی یک منطقه تولید محور باشد، از یک سو نیاز کشور را تامین می‌کند و از سوی دیگر می‌تواند تسخیر بازار‌های جهانی را هدف قرار دهد.

جباری با تاکید بر اینکه منطقه ویژه اقتصادی پارسیان می‌تواند در زمینه صادرات نقش برجسته‌ای داشته باشد گفت: برای صادرات به تولید نیاز داریم که خوشبختانه تولیدات خوبی در منطقه پارسیان صورت می‌گیرد، اما در ادامه باید ابزار‌های صادراتی تعریف شود که منطقه پارسیان با داشتن اسکله‌های بسیار و دسترسی به آب‌های آزاد، می‌تواند زمینه مناسبی برای ترغیب صادرکنندگان ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی پارسیان فرصت‌های شغلی بسیاری ایجاد کرده گفت: بسیاری از فرصت‌های شغلی به صورت مستقیم و چندین برابر بیشتر به صورت غیر مستقیم صورت گرفته که می‌تواند آمار بیکاری را کاهش دهد.

عضو فراکسیون مناطق ویژه و آزاد مجلس یازدهم گفت: منطقه پارسیان یک ظرفیت بالقوه است که اگر بتوانیم تمامی بخش‌های آن را فعال کنیم، می‌تواند نقش برجسته‌ای ایفا کند.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های بسیاری در منطقه اقتصادی پارسیان وجود دارد گفت: هنگامی که یک قطب اقتصادی در گوشه‌ای از کشور شکل می‌گیرد، تمامی بخش‌های کشور را درگیر خود می‌کند که این مهم در پارسیان صورت گرفته، اما نباید این مهم را فراموش کنیم که چشم مردم بومی به منطقه پارسیان است و انتظار داریم در وهله اول برای بیکاران استان شغل ایجاد کند و مرکزی برای اشتغالزایی بیکاران سایر استان‌ها نشود، در حالی که استان هرمزگان با معضل بیکاری دست به گریبان است.

جباری با هشدار نسبت به اینکه استان هرمزگان از انواع و اقسام چالش‌ها و مشکلات رنج می‌برد گفت: ریشه تمامی مشکلات در اقتصاد است و منطقه اقتصادی پارسیان فرصتی برای سروساماندهی این مشکلات و چالشهاست.

مقالات مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

7 + 11 =

- Advertisment -
Google search engine

محبوب ترین

نظرات اخیر